Freecom Network Storage, Hoe ktijg ig NTFS werkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167279

Topicstarter
Ok heb gisteren een Netwerk schijf van Freecom gehaald, kwam erachter dat ie in FAT32 geformatteerd was maar heb er via mn usb aansluiting NTFS van gemaakt nu zie ik hem via het netwerk wel als netwerk computer, ook kan ik de instellingen via webpagina aanpassen alleen krijg ik geen acces meer. Iemand een idee, via webinstellingen kan ik hem ook formatten maar dan zegt ie niet in welke bestandsindeling.

Oh fijn hoe verander je bericht in de topic lijst?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 167279 op 30-09-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:20
Misschien draait ie op Linux (de webinterface dan) die geen NTFS ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Anoniem: 167279 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:48:
Oh fijn hoe verander je bericht in de topic lijst?
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif om een topicreport te doen en vragen om een titelchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de webinterface ziet hem juist wel ik krijg gewoon gewoon geen acces via win xp zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:20
Anoniem: 167279 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:57:
de webinterface ziet hem juist wel ik krijg gewoon gewoon geen acces via win xp zelf
Dat bedoel ik, je netwerkinterface van je NAS ondersteund geen NTFS. Hij kan dus simpel weg je bestanden niet lezen (dit doet de netwerkinterface, Windows XP ontvangt de gelezen bestanden alleen maar en leest dus niet op de HD zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het in de faq gevonden van freecom het kan gewoonweg niet, jammer dan ga ik hem maar retourneren. Toevallig was grote bestanden (+4 gieg) juist waar ik hem voor gekocht heb.

Bedankt voor de reacties hij kan opslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbalke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
Dank voor jullie reacties!! Ik ga ermee aan de slag!

De reden dat ik het wil is dat ik in de NAS 2 schijven heb zitten. Als het goed is kopiëren deze elkaar, zodat ik een back-up heb als een van de twee kapot gaat. Ik dacht dit te controleren door ze even uit de NAS te halen en via een dockingstation te lezen. Toen liep ik tegen dit probleem aan.

Nu jullie toch nog reageren op zo'n oud topic. Ik haal een schrijf snelheid naar de NAS van gemiddeld 4,5 mb/sec. Is dit normaal of zou dit sneller kunnen?
Pagina: 1