Toon posts:

Q6600 of wachten op 45nm

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een volgend systeem aan het samen stellen en ik vraag me af wat jullie ervan vinden. er zullen veel foto's worden bewerkt, af en toe video. en dan nog de vraag is het wachten op de 45nm penryn het waard.

ik heb het volgende systeem in gedachten:

behuizing:
lian-li pc-A16B zwart

voeding:(goed genoeg??)
enermax liberty 500 watt

cpu:
intel Q6600

geheugen:
4GB value kingston ram 667

hdd:
3X WD caviar 8MB serial ata 2 250 GB

moederbord:
asus p5kr

video:
asus en6800GT

Brander:
nec AD-7173S

iemand op of aanmerkingen ik wil hier een jaar of 2 / 3 mee vooruit kunnen, gaat dat lukken volgens jullie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je nu een nieuw systeem nodig? Zoja, kopen. Heb je het nog niet nodig, wacht dan tot je het wel nodig hebt en koop dan hetgeen dat recent is. Wachten op nieuwe hardware is het meest zinloze wat er is, er komt altijd wel weer wat beters.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is inderdaad waar. en wat vind je verder van het systeem?

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 15:19
Je hebt nog geen 4 Gig Ram nodig, dat is op moment overkill, dat geld kan je beter aan de videokaart uitgeven...anders doe je er echt geen 2 of 3 jaar mee. De RV670 die 1 maand voor de Penryns uitkomt, is dan wel een goede optie.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
correct me if im wrong, maar waarom zou hij meer geld in een videokaart moeten investeren?
Als ik me niet vergis heeft de videokaart geen enkele invloed op de snelheid bij fotobewerking.
Dit wordt puur bepaald door processor en geheugen snelheid.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wachten kun je altijd. Of je wilt wachten bepaal je zelf, je kunt ook over een halfjaar-jaar upgraden naar een 45nm CPU bijvoorbeeld. Als je nu een PC nodig hebt moet je gewoon nu een PC kopen en als je de optie hebt om te wachten op 45nm CPUs dan kun je het beste voor jezelf bepalen of je gaat wachten ja of nee.
Het systeem ziet er op best goed uit. Als het aan je eisen voldoet is het het juiste systeem voor je, daar kan ik verder niets over zeggen omdat mijn eisen niet gelijk zijn aan jouw eisen.

Waarom je trouwens extra geld uit zou moeten trekken voor de videokaart zie ik ook niet, want dat heeft immers geen invloed op het bewerken van foto's. Hoogstens kwa beeldkwaliteit maar als je DVI gebruikt zit dat gewoon goed en ik heb zelf ook geen klachten over het analoge signaal dat de 6800 hier via de D-Sub VGA connector uitspuugt. Moet prima lukken zo.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
DIt is een 'Wat moet ik nemen?' of 'Is dit system goed?' vraag, en daar doen we niet aan in PMG. Hiervoor hebben we o.a. de BBG in het leven geroepen :)

Neem met 4GB wel een x64 versie van Windows.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.