Toon posts:

Gaat dit zo werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Binnenkort ook hier MxStream, maar daar moeten we natuurlijk wel met z'n allen tegelijk gebruik van kunnen maken. Dus mijn vraagje; werkt het op deze manier helemaal oké? Moet wel, na al mijn speurwerk maar goed...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~minde014/netwerk.gif
MxStream4LINUX is te vinden op: www.geocities.com/linuxadsl Iets als FreeSCO is niet mogelijk, toch, met dat C-NAT enzo...
En kan ik nou ook een FTP-server draaien op de Windows ME-client, of is dat niet mogelijk op deze manier? Nog een laatste vraagje: kan ik de crossover kabel die ik nu heb middels een convertertje ofzo, in de HUB prikken?
Bedankt voor de reacties! :9

Verwijderd

Gewoon 1 computer (je eigen of een oude pentium) gebruiken als server. 2 netwerkkaarten er in (1 voor naar het internet, 1 voor naar het netwerk). Installeer WinRoute Pro (of een andere proxy: Sygate, Winproxy). Installatie is vrij simpel.8-)
Stuur je UTP kabel van je netwerkkaart voor het netwerk naar een HUB en ieder ander die op die HUB hangt kan ook op internet...:z

Je cross cable met een converter moet lukken, maar een kabeltje kopen klinkt mij toch beter in de oren.

Verwijderd

Wat betreft je FTP...
Met WinRoute kun je een bepaalde poort (21) openzetten naar een intern adres. Dus dat kan rustig...

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
hij wil lunix gaan gebruiken dus wat heb je t nou over winroute |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus het liefst dat een computer die gewoon lekker in de klerenkast staat, de gateway is... Anders moet die andere, die mijn broertje altijd laat crashen of die van mij, die een t*r*ngherrie maakt altijd maar aan staan... (Oké, af en toe uit zetten kan ook, maar als er dan iemand wil internetten en ik met mijn vriendin op m'n kamer zit...) Dat openzetten van poorten zal hoogstwaarschijnlijk ook wel lukken met LINUX. Iig bedankt voor je reactie... :)

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
je eigen pc (met windows me) die een tering herrie maakt wil je een ftpserver gaan draaien, dat kan je dan beter ook op die linux bak draaie denk ik zo dan

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Prima idee, werkt allemaal wel. Zeker server bouwen, dat geshit met een pc die altijd aan staat in je eigen kamer. Nee dank je. FTP moet ook wel lukken. Draai er een FTP server voor linux op en mount een netwerk directory en dit moet gaan lukken.
Suc6
:)

Verwijderd

Topicstarter
Die FTP-server wordt zeg maar privé voor vrienden dus dat is het probleem niet... Maar zijn er meer mensen die denken dat het met een convertertje op crossover kan?
Pagina: 1