Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Character encoding naar UTF-8

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb gezien dat eerder al in dit subforum is aangedragen UTF-8 te gaan gebruiken, maar dat er issues zouden zijn. Deze topics zijn inmiddels alweer vrij oud. Momenteel is het geloof ik nog 8859-15.

Het lijkt me op zich wel handig dat GoT UTF-8 zou gaan gebruiken. Wat zijn momenteel de problemen ermee? PHP?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Vziw ondersteund PHP het niet volledig nee ... Tenzij je met allerlei trucken mbt multi-byte gaat werken. Vziw staat de support binnen PHP geplanned voor PHP6, maar wanneer die uit gaat komen?

Bovendien vereist een volledige ondersteuning voor UTF8 dat we de tabellen in MySQL moeten converteren en dat levert ons aardig wat downtime op voor de grootste tabellen. Mede daarom is er ook gewoon nooit moeite gedaan om er ondersteuning op andere vlakken voor in te bouwen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Er zitten helaas nog teveel haken en ogen aan; daarbij lost het ook niet echt een bestaand probleem op - GoT werkt over het algemeen prima met een Latin1 charset.

Voorlopig nog niet dus...

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.