De pc van mijn broer bestond uit
MB PcChips M848A + CPU AMD Geode NX 1750
512MB DDR/400 Kingston
Xpertvision Ati Radeon 9550 256MB
GEH Codegen 350W
WD 200GB 7200 8mb
zoals je kunt zien was het echt een simpel pc'tje.
Hij heeft tijdje terug de volgende onderdelen vervangen/erbij gedaan.
512 MB DDR/400
Ati Raedon X1650 Pro 256mb AGP
en vorige week heb ik voor hem bij Informatique het volgende bestelt.
MSI K8T Neo2-F V2,S939,K8T800Pro,2xDDR,AGP, ATX
AMD Athlon 64 X2 4200+, 2.2GHz, 1MB, S939,
Hij had helaas gewoon niet genoeg geld om totaal een nieuwe pc te kopen, vandaar dat we voor deze weg hebben gekozen. ( ik zat vast aan DDR en AGP slot )
In ieder geval deze pc is prima voor wat zijn eisen zijn, hij speelt namelijk alleen maar World of Warcraft, en zijn oude pc kon dat al aan, dus deze nieuwe alleen nog maar beter en draait het spel soepeler.
Oke, dit was een kleine uitleg waarom ik deze onderdelen heb gekocht.
Nu heb ik het volgende probleem.
Ik bouw het moederbord met nieuwe cpu in de bestaande kast met de videokaart x1650pro en het 1gig werkgeheugen en de 200gig hdd met een voeding van 350W.
Ik start de pc op en alles komt tot leven
, wat me wel gelijk op valt is dat de pc super langzaam is met opstarten.
Dus het scannen naar de hdd en cdrom en flopy drive , om vervolgens over te gaan naar het volgende scherm.
Ik stop de windows cd erin (orgineel) en begin de setup.
Tijdens het installeren van windows zijn er geen fouten opgetreden, neej alles ging ik gewoon lekker vlot.
Windows was helemaal klaar met het installeren , en ik zit nu in windows en ben bezig om alle drivers te installeren, dus ik haal de windows cd eruit en stop de cd met drivers erin.
Ik installeer de drivers voor het moederbord, en start de pc opnieuw op.
Opstarten gaat nog steeds vreselijk traag, en toen kreeg ik Disk boot Failure.
Ik denk , oke misschien is de setup toch niet goed gegaan.
en installeer windows opnieuw.
Nadat de bestanden naar de computer zijn gekopierd, moet windows installatie opnieuw opstarten, dan staat er ook duidelijk in beeld dat je floppy/cd eruit moet halen.
Want normaal gesprokken gaat de setup dan verder vanaf hdd.
Als ik dat doe, dan krijg ik direct dus disk boot failure, en gaat de windows setup niet verder.
De pc wil niet booten zonder dat de windows cd in de cdrom speler zit.
Ik heb de volgende dag bij Alternate een nieuwe hhd gekocht
WD 80 gig gekocht en geinstalleerd,
Uiteraard heb ik deze eerst met fdisk gepartioneerd en geformateerd en gecontroleerd of deze partitie op actief stond.
Windows geinstalleerd, maar kreeg telkens die disk boot failure.
Toen heb ik contact opgenomen met informatique, en die vertelde me dat ik langs moest komen zodat hun konden gaan testen.
Ik heb dus afgelopen vrijdag vrij genomen, heb daar bij informatique kleine 3 uur zitten wachten.
Maar deze medewerker vertelde me dat ze geen fouten hebben kunnen vinden, en dat ze zonder enige problemen windows hebben kunnen installeren en dat hij gewoon zonder windows cd boot.
Hij heeft nog wel een bios update gedaan ,en de juiste drivers geinstalleerd.
Hun conclusie was : pc werkt perfect.
Ik heb het verhaal beetje verbaasd aan zitten horen, maar mijn schouders opgehaald en gezegd :
Tja , das vaag.
Aangezien ik daar al 3 uur zat heb ik alles zo aangenomen, en ben ik naar huis gegaan.
Wat de mederwerker nog wel zei, mocht het thuis nu niet werken. Bel gelijk hiernaar toe.
En vraag om ene .... ... want die heeft jouw pc geinstalleerd dus kan je daar nog wat aan vragen mocht het nodig zijn.
Ik eindelijk weer thuis aangekomen, de pc gelijk weer ingebouwd in de kast.
Het gaat om het moederbord de processor het werkgeheugen en de 80gig hdd.
(met deze setup heeft informatique dus mijn pc getest en goedgekeurd)
Enigste wat er dus veranderde is de videokaart en voeding en een draadloos netwerk kaartje.
Pc stond weer inelkaar , op de hdd stond nog de windows installatie van informatique.
Ik zet de pc aan, en jah hoor krijg gelijk disk boot failure
Dus ik gelijk weer informatique gebeld, naar de juiste persoon gevraagd.
En ik zeg tegen hem : weet je zeker dat je die windows cd eruit had gehaald bij jullie.
Want ik krijg nu gelijk disk boot failure.
Maar dat wist hij zker, en hij vertelde dat er misschien een soort van kortsluiting in je kast zit waardoor de signaal van hdd bijvoorbeeld wordt geblokeert, of een signaal van het moederbord waardoor de pc niet lekker werkt.
En hij adviseerde dus om de pc uit te bouwen en zo te testen.
en om alle hardware er 1 voor 1 uit te halen om zo het probleem te achterhalen.
Dit is wat ik heb geprobeerd :
windows xp pro en home uitgeprobeerd.
Ati raedon 9200SE 128mb erin gezet
Gforce 4mx 440 erin gezet
650 watt coolermaster voeding.
s-ata cdrom drive gebruikt om windows te installeren.
de gehele pc uit de kast gehaald en los alles aangesloten en getest.
Bios aangepast, boot volgorde veranderd.
Alleen de hdd erin
s-ata drivers hebben voor mij genut, want ik gebruik ide kabel.
Harddisk tijdens windows setup naar ntfs geformatteerd.
Andere IDE kabels
Maar niks mocht baten.
Krijg hele tijd diskboot failure.
Dus ik weer terug gebeld naar informatique, en deze meneer kon me zo ook niet meer helpen.
Want hij wist het ook niet meer, en vond het super vaag.
Dus breng ik de pc morgen weer terug, en word het allemaal nog een keer getest
Nu heb ik uiteraard gezocht op het internet , wat en hoe de foutmelding disk boot failure ontstaat.
En heb heel veel topics hier gevonden maar geen van alle oplossing hebben gewerkt voor mij.
Het rare is gewoon dat de pc wel werkte bij informatique, met het zelfde geheugen harddisk
En zodra ik het thuis had , niet meer werkte.
Heeft een van jullie missschien een suggestie of opmerking idee , wat het zou kunnen zijn ?
Of wat de moeite is om te proberen.?
MB PcChips M848A + CPU AMD Geode NX 1750
512MB DDR/400 Kingston
Xpertvision Ati Radeon 9550 256MB
GEH Codegen 350W
WD 200GB 7200 8mb
zoals je kunt zien was het echt een simpel pc'tje.
Hij heeft tijdje terug de volgende onderdelen vervangen/erbij gedaan.
512 MB DDR/400
Ati Raedon X1650 Pro 256mb AGP
en vorige week heb ik voor hem bij Informatique het volgende bestelt.
MSI K8T Neo2-F V2,S939,K8T800Pro,2xDDR,AGP, ATX
AMD Athlon 64 X2 4200+, 2.2GHz, 1MB, S939,
Hij had helaas gewoon niet genoeg geld om totaal een nieuwe pc te kopen, vandaar dat we voor deze weg hebben gekozen. ( ik zat vast aan DDR en AGP slot )
In ieder geval deze pc is prima voor wat zijn eisen zijn, hij speelt namelijk alleen maar World of Warcraft, en zijn oude pc kon dat al aan, dus deze nieuwe alleen nog maar beter en draait het spel soepeler.
Oke, dit was een kleine uitleg waarom ik deze onderdelen heb gekocht.
Nu heb ik het volgende probleem.
Ik bouw het moederbord met nieuwe cpu in de bestaande kast met de videokaart x1650pro en het 1gig werkgeheugen en de 200gig hdd met een voeding van 350W.
Ik start de pc op en alles komt tot leven
Dus het scannen naar de hdd en cdrom en flopy drive , om vervolgens over te gaan naar het volgende scherm.
Ik stop de windows cd erin (orgineel) en begin de setup.
Tijdens het installeren van windows zijn er geen fouten opgetreden, neej alles ging ik gewoon lekker vlot.
Windows was helemaal klaar met het installeren , en ik zit nu in windows en ben bezig om alle drivers te installeren, dus ik haal de windows cd eruit en stop de cd met drivers erin.
Ik installeer de drivers voor het moederbord, en start de pc opnieuw op.
Opstarten gaat nog steeds vreselijk traag, en toen kreeg ik Disk boot Failure.
Ik denk , oke misschien is de setup toch niet goed gegaan.
en installeer windows opnieuw.
Nadat de bestanden naar de computer zijn gekopierd, moet windows installatie opnieuw opstarten, dan staat er ook duidelijk in beeld dat je floppy/cd eruit moet halen.
Want normaal gesprokken gaat de setup dan verder vanaf hdd.
Als ik dat doe, dan krijg ik direct dus disk boot failure, en gaat de windows setup niet verder.
De pc wil niet booten zonder dat de windows cd in de cdrom speler zit.
Ik heb de volgende dag bij Alternate een nieuwe hhd gekocht
WD 80 gig gekocht en geinstalleerd,
Uiteraard heb ik deze eerst met fdisk gepartioneerd en geformateerd en gecontroleerd of deze partitie op actief stond.
Windows geinstalleerd, maar kreeg telkens die disk boot failure.
Toen heb ik contact opgenomen met informatique, en die vertelde me dat ik langs moest komen zodat hun konden gaan testen.
Ik heb dus afgelopen vrijdag vrij genomen, heb daar bij informatique kleine 3 uur zitten wachten.
Maar deze medewerker vertelde me dat ze geen fouten hebben kunnen vinden, en dat ze zonder enige problemen windows hebben kunnen installeren en dat hij gewoon zonder windows cd boot.
Hij heeft nog wel een bios update gedaan ,en de juiste drivers geinstalleerd.
Hun conclusie was : pc werkt perfect.
Ik heb het verhaal beetje verbaasd aan zitten horen, maar mijn schouders opgehaald en gezegd :
Tja , das vaag.
Aangezien ik daar al 3 uur zat heb ik alles zo aangenomen, en ben ik naar huis gegaan.
Wat de mederwerker nog wel zei, mocht het thuis nu niet werken. Bel gelijk hiernaar toe.
En vraag om ene .... ... want die heeft jouw pc geinstalleerd dus kan je daar nog wat aan vragen mocht het nodig zijn.
Ik eindelijk weer thuis aangekomen, de pc gelijk weer ingebouwd in de kast.
Het gaat om het moederbord de processor het werkgeheugen en de 80gig hdd.
(met deze setup heeft informatique dus mijn pc getest en goedgekeurd)
Enigste wat er dus veranderde is de videokaart en voeding en een draadloos netwerk kaartje.
Pc stond weer inelkaar , op de hdd stond nog de windows installatie van informatique.
Ik zet de pc aan, en jah hoor krijg gelijk disk boot failure
Dus ik gelijk weer informatique gebeld, naar de juiste persoon gevraagd.
En ik zeg tegen hem : weet je zeker dat je die windows cd eruit had gehaald bij jullie.
Want ik krijg nu gelijk disk boot failure.
Maar dat wist hij zker, en hij vertelde dat er misschien een soort van kortsluiting in je kast zit waardoor de signaal van hdd bijvoorbeeld wordt geblokeert, of een signaal van het moederbord waardoor de pc niet lekker werkt.
En hij adviseerde dus om de pc uit te bouwen en zo te testen.
en om alle hardware er 1 voor 1 uit te halen om zo het probleem te achterhalen.
Dit is wat ik heb geprobeerd :
windows xp pro en home uitgeprobeerd.
Ati raedon 9200SE 128mb erin gezet
Gforce 4mx 440 erin gezet
650 watt coolermaster voeding.
s-ata cdrom drive gebruikt om windows te installeren.
de gehele pc uit de kast gehaald en los alles aangesloten en getest.
Bios aangepast, boot volgorde veranderd.
Alleen de hdd erin
s-ata drivers hebben voor mij genut, want ik gebruik ide kabel.
Harddisk tijdens windows setup naar ntfs geformatteerd.
Andere IDE kabels
Maar niks mocht baten.
Krijg hele tijd diskboot failure.
Dus ik weer terug gebeld naar informatique, en deze meneer kon me zo ook niet meer helpen.
Want hij wist het ook niet meer, en vond het super vaag.
Dus breng ik de pc morgen weer terug, en word het allemaal nog een keer getest
Nu heb ik uiteraard gezocht op het internet , wat en hoe de foutmelding disk boot failure ontstaat.
En heb heel veel topics hier gevonden maar geen van alle oplossing hebben gewerkt voor mij.
Het rare is gewoon dat de pc wel werkte bij informatique, met het zelfde geheugen harddisk
En zodra ik het thuis had , niet meer werkte.
Heeft een van jullie missschien een suggestie of opmerking idee , wat het zou kunnen zijn ?
Of wat de moeite is om te proberen.?