[XP] Deleten Vista?

Pagina: 1
Acties:

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:34
Hallo allen,

Ik heb hier twee partities,

Op mn C:\ heb ik XP staan,
op mn D:\ heb ik vista gezet

Maar op mijn D schijf staan ook allemaal games die geintalleerd zijn op xp, muziek. downloads van alles.
Nu wil ik dus vista deleten in XP, anders moet ik dus gaan formateren en zijn al mijn files weg.

Nu is dat niet mogenlijk vanwege het in gebruik zijn van files in de D:\Windows map

Hoe kan ik deze directory toch deleten?

Cees

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Space21 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:15:
Hallo allen,

Ik heb hier twee partities,

Op mn C:\ heb ik XP staan,
op mn D:\ heb ik vista gezet

Maar op mijn D schijf staan ook allemaal games die geintalleerd zijn op xp, muziek. downloads van alles.
Nu wil ik dus vista deleten in XP, anders moet ik dus gaan formateren en zijn al mijn files weg.

Nu is dat niet mogenlijk vanwege het in gebruik zijn van files in de D:\Windows map

Hoe kan ik deze directory toch deleten?

Cees
Veilige modus al eens geprobeert? Eerste idee om daar wat mee te doen lijkt mij. Worden er alsnog bestanden van geladen, pak dan Process Explorer en sluit de handles die deze bestanden in gebruik hebben. Dit hoort namelijk niet.

Commandline FTW

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:34
bedankt voor de reactie,

Maar dit werkt helasa niet, als ik in velige modus zit en ik wil files deleten, zijn ze InUse.

Ook met process explorer werkt het niet, want alle files die draaien, draaien vanaf C: en niet vanaf D:

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Verwijderd

Heeft XP hem niet toevallig in de lijst met geinstalleerde programma's staan? Of kun je hem met de dvd niet verwijderen? Ik dacht dat er een standaard verwijderingsmethode was voor een dual-boot.... (Weet ik niet zeker.)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Loninkwoner:
Beetje domme opmerking eigenlijk. Een OS staat NOOIT bij een ander OS in het lijstje om Software te verwijderen.

@Space21:
Als je in Xp zit, is je Vista partitie D:, dus waarom lukt het niet als de bestanden die in gebruik zijn op C: staan? Daar is dan niets mis mee. Kijk eens of je wel NTFS rechten hebt op de mappen die je moet verwijderen. Eigenschappen map > tabblad beveiliging. Bij Home is dat pas in Veilige Modus te zien.

Commandline FTW

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Dit probleem heb ik ook al eens gehad en het ligt inderdaad aan de rechten die je (standaard) niet hebt vanuit je Windows XP installatie. Het makkelijkste kun je dit aanpassen door jezelf owner (eigenaar) te maken van de Windows-map op de D-schijf. Dit kun je instellen bij de security settings van de map: Properties->Security->Advanced->Owner. Kies daar bij "Change owner to" je huidige gebruikersaccount en zet het vinkje aan "Replace owner on subcontainers and objects". Nu is ie even bezig maar zul je daarna de directory moeten kunnen verwijderen.
Ik weet niet of dit allemaal beschikbaar is in Windows XP Home, maar misschien dat het in veilige modus wel beschikbaar is zoals Hero Of Time stelt.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:05
Anders gebruik je gewoon ERD Commander, en ga je dan de folder deleten + de bootsector herstellen, werkt altijd!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

VinnieM schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:40:
Dit probleem heb ik ook al eens gehad en het ligt inderdaad aan de rechten die je (standaard) niet hebt vanuit je Windows XP installatie. Het makkelijkste kun je dit aanpassen door jezelf owner (eigenaar) te maken van de Windows-map op de D-schijf. Dit kun je instellen bij de security settings van de map: Properties->Security->Advanced->Owner. Kies daar bij "Change owner to" je huidige gebruikersaccount en zet het vinkje aan "Replace owner on subcontainers and objects". Nu is ie even bezig maar zul je daarna de directory moeten kunnen verwijderen.
Ik weet niet of dit allemaal beschikbaar is in Windows XP Home, maar misschien dat het in veilige modus wel beschikbaar is zoals Hero Of Time stelt.
Je mist 1 stap nog in je howto. Nadat je eigenaar bent van je schijf (doe maar gelijk je schijf, stuk makkelijker), zet dan nog wel je rechten op volledig (desnoods bij gebruiker 'Iedereen'). Doe je dit niet, zit je alsnog met niet te verwijderen bestanden. Met Home en Veilige Modus zou het prima moeten lukken.

Commandline FTW

Pagina: 1