Scythe Infinity (Mugen) - Wat is goede koel pasta

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
Hoi,

Ik heb een nieuwe CPU koeler besteld, een Scythe Infinity, daar hoorde ik wel goede verhalen over,
Maar ik hoorde ook dat de bijgeleverde koelpasta vrij slecht is.

Nou vroeg ik me af, wat is goede koelpasta om te gebruiken met Scythe Infinity? Op alternate zag ik allemaal verschillende soorten (Koper, Silver, etc ), heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de informatie,

mvg, RonSijm

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Artic Silver behoort tot de top :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 20:30
Arctic Silver 5, wat tests ook mogen uitwijzen. Screw that!, met AS5 heb je altijd ''the winning team'' in huis!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
^^ eens :)

Zalman Thermal Grease schijnt ook goed te zijn. Makkelijker om aan te brengen omdat je een kwastje erbij hebt. Het verschil in prestatie tussen beide is te verwaarlozen.

• Moongoat
Snake schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:11:
Artic Silver behoort tot de top :)
Ok, maar op bevoorbeeld dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/scythe-infinity-3.jpg

Is de zien dat de onderkant van koper (denk ik) is

Werkt Silver en koper dan wel goed samen? (Qua hitte geleiding etc)

• NomadTitan
TEAMIKKE schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:13:
^^ eens :)

Zalman Thermal Grease schijnt ook goed te zijn. Makkelijker om aan te brengen omdat je een kwastje erbij hebt. Het verschil in prestatie tussen beide is te verwaarlozen.
Zalman Thermal Grease is kut, die heb ik ook. Maar na de eerste keer gebruiken meteen weg getyft.
Er zit zo verdomd weinig in met het kwarsje kom je niet eens tot op de bodem van dat potje. Gevolg dat je grotendeels al dat spul eruit staat de zwaaien! (dan heb ik nog liever die witte koelprut)
Met AS5 heb je gewoon een hele tube, genoeg voor 10.000 processors(figuurlijk) AS5 halen dus! :)

(Ben geen fanboy, maar ik spreek uit ervaring :P)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
NomadTitan schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:13:
Arctic Silver 5, wat tests ook mogen uitwijzen. Screw that!, met AS5 heb je altijd ''the winning team'' in huis!
Inderdaad, ZM-STG1 (Zalman - Super Thermal Grease 1) heeft gelijke prestaties als Arctic Silver 5 (soms zelfs een graadje koeler), maar heeft een kwastje wat erg handig is. Alleen betaal je er wel wat meer voor, 7 euro tegenover 5 euro voor een (klein) tube'tje Arctic Silver 5 bij Alternate.
NomadTitan schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:15:
[...]

Zalman Thermal Grease is kut, die heb ik ook. Maar na de eerste keer gebruiken meteen weg getyft.
Er zit zo verdomd weinig in met het kwarsje kom je niet eens tot op de bodem van dat potje. Gevolg dat je grotendeels al dat spul eruit staat de zwaaien! (dan heb ik nog liever die witte koelprut)
Met AS5 heb je gewoon een hele tube, genoeg voor 10.000 processors(figuurlijk) AS5 halen dus! :)

(Ben geen fanboy, maar ik spreek uit ervaring :P)
Die tube AS5 is echt super klein :P

[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 30-09-2007 15:17 ]

• NomadTitan
RonSijm schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:14:
[...]

[afbeelding]

Het hoeft niet samen te werken :)
Zilver geleid beter als Koper, dus zilver en koper werken wel goed samen :)

Koelpasta is alleen om gaatjes op te vullen tussen koelblok en CPU :)
leonpwner1 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:16:
[...]

Inderdaad, ZM-STG1 (Zalman - Super Thermal Grease 1) heeft gelijke prestaties als Arctic Silver 5 (soms zelfs een graadje koeler), maar heeft een kwastje wat erg handig is. Alleen betaal je er wel wat meer voor, 7 euro tegenover 5 euro voor een (klein) tube'tje Arctic Silver 5 bij Alternate.

[...]

Die tube AS5 is echt super klein :P
verhoudingsgewijs valt het wel mee hoor, er zit best veel in! :D

[ Voor 32% gewijzigd door NomadTitan op 30-09-2007 15:18 ]

• tsunami69
  • Laatst online: 02-01 12:11
Coollaboratory Liquid Pro, presteerd over het algemeen nog iets beter dan as5, of veel beter link

[ Voor 26% gewijzigd door tsunami69 op 30-09-2007 15:23 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
tsunami69 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:22:
Coollaboratory Liquid Pro, presteerd over het algemeen nog iets beter dan as5, of veel beter link
Ik vind het er maar cheap uitzien tbh, ook nog nooit van gehoord.

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 30-09-2007 15:27 ]

• tsunami69
  • Laatst online: 02-01 12:11
Ik vind het er maar cheap uitzien tbh, ook nog nooit van gehoord.
Maar dat wil dan toch niet zeggen dat het slechter is?

Verwijderd

RonSijm schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:14:
[...]

[...]

Zilver geleid beter dan koper, je hoeft ook niet bang te zijn dat het koper en zilver op elkaar in gaan werken. Zoals hierboven al gezegd wordt zijn de koelpasta's van Artic Silver ontzettend goed van kwaliteit, AS5 is zover ik weet hun nieuwste koelpasta. Persoonlijk zou ik altijd gaan voor een metaalhoudende koelpasta, omdat dat toch veel beter werkt dan die witte termal grease (termisch vet, letterlijk vertaald).

• Moongoat
Ok, bedankt voor het helpen kiezen iedereen :)

ik heb de Arctic Silver 5 Premium Silver Compound bij de bestelling toegevoegt :)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Arcitc Cooling MX-2 presteerd het beste. kost ook niet veel.

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1133&pageID=3699

voor een GPU die moet je echt AS5 hebben :)

[ Voor 16% gewijzigd door MexxT op 30-09-2007 16:04 ]

Audi S3

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 17:50
Dat soort tests zeggen meestal niks. Ze testen maar op 1 systeem dus ze kunnen ook foutjes maken bij het aanbrengen (dat ze net iets teveel gebruiken, kan best 2 graden uitmaken) of er kunnen andere dingen mis zijn gegaan. Bovendien is op sommige koelers de ene koelpasta beter, en op andere koelers de andere. Je ziet ook vaak dat uit al die tests weer een ander heel goed uit de bus komt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

MilaNL schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:18:
Dat soort tests zeggen meestal niks. Ze testen maar op 1 systeem dus ze kunnen ook foutjes maken bij het aanbrengen (dat ze net iets teveel gebruiken, kan best 2 graden uitmaken) of er kunnen andere dingen mis zijn gegaan. Bovendien is op sommige koelers de ene koelpasta beter, en op andere koelers de andere. Je ziet ook vaak dat uit al die tests weer een ander heel goed uit de bus komt.
Niet te vergeten AS5 heeft iets van 200 uren nodig om in te werken. Het werkt goed in het begin en hoe langer het er zit ( natuurlijk houdt het ergens op ) verbetert het alleen maar. Na 200 uur is het optimaal!

En dan kan toch een paar graadjes schelen! Ja er zijn betere koelings pasta kwa performance maar...vaak zijn ze moeilijker aan te brengen..duurder..of moet je ze elke 3 maanden vervangen!

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 30-09-2007 16:22 ]

There is no place like ::1

• Moongoat
swampy schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:21:
[...]
En dan kan toch een paar graadjes schelen! Ja er zijn betere koelings pasta kwa performance maar...vaak zijn ze moeilijker aan te brengen..duurder..of moet je ze elke 3 maanden vervangen!
Oh ja, nu je het zegt...

Moet ik de AS5 ook om de X aantal dagen/maanden vervangen, of is dat 1 keer er goed op smeren, en het blijft voor altijd goed?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

RonSijm schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:57:
[...]

Oh ja, nu je het zegt...

Moet ik de AS5 ook om de X aantal dagen/maanden vervangen, of is dat 1 keer er goed op smeren, en het blijft voor altijd goed?
Zolang de koeler niet losschroeft en hij er gewoon stevig op blijft zitten zal AS5 niet vervangen hoeven te worden. Let op zodra je de koeler loshaalt omdat bijvoorbeeld je het moederbord in een andere kast zet etc..dan moet je het opnieuw doen!

There is no place like ::1

• TEAMIKKE
  • Niet online
swampy schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:21:

8)7 Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Heb je een bron? Ben wel benieuwd :P

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11-2025
[Ervaringen] Koelpasta's

topic over koelpasta.
Pagina: 1