Toon posts:

Draytek Vigor 2900, geen netwerk verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met een pas aangeschafte draytek 2900 router:
Ik heb wel op alle pc's in het netwerk internet maar een onderlinge verbinding tussen de pc's is er niet. Ik kan dus via geen enkele pc het netwerk benaderen. Router is gereset en alleen "LAN TCP/IP and DHCP Setup" en "Internet Access Setup" zijn ingesteld, voor de rest staat alles nog op de default fabrieks instellingen!
Als ik de vigor 2900 uit het netwerk haal en mijn vigor 2200x aansluit werkt wel alles normaal! (deze is het zelfde ingesteld als de vigor 2900 voor zover mogelijk)
als ik de vigor 2900 alleen als switch gebruik en de DHCP server uitzet is wel een onderlinge verbinding tussen de pc's mogelijk.
Ik ga er dus vanuit dat het niet om een defect van de router gaat maar om een instelling....

waar kan dit aan liggen? Ik weet hier verder geen raad mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat bedoel je met onderlinge verbinding?

Ik herken je probleem, ik ben er ook mee bezig, maar zaken als pingen, http en ftp lukken mij wel. Lukt jou die niet? Heb je de firewall uit staan?

Dat gene wat mij niet lukt is communicatie met mijn netwerk-printer en mp3-tjes downloaden vanaf mijn server via http.

Dus het maakt volgens mij nogal wat uit, wat voor communicatie je bedoelt.

[ Voor 36% gewijzigd door Tukk op 30-09-2007 15:15 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:37

SpamLame

niks

Heb je misschien VLAN aan staan, zodat elke PC in een apart netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met onderlinge verbinding bedoel ik de verbinding in mijn netwerk thuis van de pc's met elkaar....
Ik kan wel de router pingen, maar een andere pc in het netwerk niet. Dit gaat vanuit geen enkele pc.
Het is zelfs zo dat als ik "my network places" aanklik hij met moeite nog de werkgroep aangeeft.
(Daar bedoel ik mee dat het een hele tijd duurt voordat de werkgroep in het venster verschijnt)
Als ik dan op de werkgroep klik om de pc's in die werkgroep te tonen geeft hij aan dat dat netwerk niet benaderbaar is.

Vlan heb ik niet aanstaan, zoals ik al aangaf is de router al diverse malen gereset naar de factory settings en alleen "LAN TCP/IP and DHCP Setup" en "Internet Access Setup" zijn ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen "LAN TCP/IP and DHCP Setup ... zijn ingesteld"
Als je dat ook in de factory defaults laat staan werkt het dan wel? Wat wijzig je in deze instellingen, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In "lan tcp/ip and dhcp setup" moet het ip adres van de router en de ip-range ingesteld en de dhcp server aangezet worden. Bovendien worden hier de ip adressen van de name servers (DNS) ingesteld.

In "Internet setup" Stel je in hoe hij zijn (Wan)ip adres krijgt (statisch of dynamisch)
Dit schijnt ook allemaal te functioneren, router krijgt zijn ip adress en deelt ip adressen uit aan de aangesloten pc's

Deze instellingen zijn de minimale instellingen die je moet doen zodat het internet doorgegeven kan worden aan de aangesloten pc's

je kan t eventueel hier bekijken:

http://www.draytek.com/demo/Vigor2900V/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

*Nieuwsgierige schop*

Ben je al wat verder? Ik ben erg benieuwd wat de oorzaak is van je probleem, ik vermoed dat ik er ook mee zit.

Ik had zelf het vermoeden dat het met de firewall te maken heeft, maar ook als ik daar alles uitzet werkt het niet bij mij.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem heb ik intussen zelf op weten te lossen gisteravond.
Het probleem werd veroorzaakt door de softwarematige firewall, dit terwijl beide routers insteld waren op exact dezelfde ip-adressen en vrij te geven ip-range.
Ik neem aan dat er dan nog onderscheid gemaakt werd aan hand van het MAC-adres. (van de router)
Na exact dezelfde ip-range nog eens vrij te geven in de firewall met aangesloten vigor 2900 werkte alles naar behoren!
Pagina: 1