MKV problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:18
Hey ik heb een probleem en heb toch al wel eventjes rond zitten zoeken in de search maar niets helpt.
Ik had dus eerst K-lite codec pack geïnstalleerd, gebruik ik altijd ben er erg tevreden over.
Hiermee draaide MKV bestanden gewoon goed. Maar enkele bestanden gaven stotter problemen, waarschijnlijk omdat ze 1080P zijn en vrij hoge bitrate hebben.
Dus ik wilde de MKV bestanden omzetten naar WMV om te kijken of dat miss al hielp.
Hier heb ik een programmaatje voor gedownload genaamd River Past Video Cleaner (kun je vele formaten mee omzetten) maar die herkende het bestand niet als een video bestand hier had ik nog een codec nodig, dus ik de aanbevolen codec downloaden (Matroska Pack 1.1.2) en daar begonnen de problemen dus.
Het eerste wat me opviel was dat de mkv bestanden eindelijk worden herkend als Matroska bestanden, maar ik wilde weten of ze nu nog net zo soepel draaiden als voorheen. Nou mooi niet dus, de bestanden stotterden en toonden kuren meer dan ooit te voren. Weer gedeïnstalleerd maar schijnbaar is de codec nog ergens actief want de mkv bestanden worden nog steeds als dusdanig herkend en nu laden alleen nog 720P bestanden en 1080P blijft haken in het openen van het bestand (met Media Player Classic).
Ik wil nu eigenlijk alle codecs verwijderen en heb daar het programmaatje (Codec Sniper) weer voor gedownload maar ben een beetje huiverig het te gebruiken aangezien er ook allemaal codecs van windows zelf en van andere programma's in zitten (nero e.d.) en wil het probleem niet nog erger maken dan het nu al is, maar ik kan die Matroska Pack 1.1.2. niet terugvinden.

Kortom:
Hoe ga ik weer gemakkelijk MKV bestanden afspelen met Media Player Classic?
(heb ook al geprobeerd k-lite te deinstalleren en opnieuw te installeren maar dan geeft ie vage foutmeldingen van kapotte bestanden in het register oid).

Edit:
Dit is zo'n foutmelding om het duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/8163/probleemmkvxg2.jpg
Het lijkt dus opgelost te kunnen worden met regedit miss?
Zou ik bijvoorbeeld heel de register key CLSID kunnen verwijderen?

Edit:
Nee na even zoeken blijkt dat niet slim te zijn. Miss de individuele keys die worden genoemd?

Edit:
Paniek! Heb de bovenstaande foutmelding teruggezocht in het register en verwijdert en nu is het nog erger geworden, is er een mogelijkheid deze terug te zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door bokkow op 30-09-2007 14:49 ]

M3P - M3LR - 6320Wp