Toon posts:

Propellerhead Reason 4 !!

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals sommigen van jullie misschien al weten is Reason 4 een paar dagen geleden wereldwijd gereleased. Ik als die-hard reason 3'er was erg benieuwd wie van de mac users al gewerkt heeft met dit veelbelovende programma en wat jullie ervan vinden..een upgrade voor reason 3 krijg je met korting, en heb je reason 3 na juli 2007 aangeschaft krijg je de upgrade gratis.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet specifiek Apple is, is dit topic beter op z'n plaats in Audio & HiFi
APL > AUD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu even met reason 4 gespeeld en de sequencer is zeker een vooruitgang.
De weergave is een stuk duidelijker en het is ook wat makkelijker om zaken te grouperen en eventueel weer op te knippen.
De arpeggiator kan ik tot nu toe nog niet echt iets mee, maar dat zal vast aan mij liggen :P

En last but not least: Thor. Weer een nieuwe synth met nieuwe mogelijkheden. Heb er nu eventjes mee gespeeld en het lijkt goed te werken.

Het enige wat ik niet snap is dat ze bij Reason nog steeds vasthouden aan die "rack" interface. Ik draai op mjin pc met een 1280x1024 resolutie. Dat irritante reason rack houd maar de helft van mijn scherm in gebruik en dan zit ik daar met die kleine knopjes te pielen. Imho hadden ze het beter gewoon full screen kunnen maken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kan de TS wat aangevuld worden met wat meer info over nieuwe features e.d 'T is nu niet echt een acceptabele TS.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

geweldig programma, de sec, en de thor zijn de grote verbeteringen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

o ja de sec en de thor, hoe kon ik het vergeten.

[ Voor 51% gewijzigd door blobber op 12-10-2007 11:46 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Wat ik alleen niet snap, in Reason 3 nam ik iets op wat ik op mijn midicontroller speelde en kon ik het daarna gewoon bewerken. In Reason 4 neemt hij het op als clip waar je niets mee kan doen. Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Sinds dat ik met Logic Studio 8 werk met beatsampler er in een ton aan verschillende soorten instrumenten, loops, sample's en riddle's heb ik mijn Reason de deur uit gekickt, compleet nuteloos geworden. Zeker ook met Mainstage is echt af.

Alhoewel ik niet hier kom om te bashen :P Idd heb toch reason 4 gebruikt en het is kwa werkwijze vooruit gegaan, het is cleaner, stabieler en werkt ook nog eens sneller. Maar het doet em niet meer voor me. en compleet verliefd op Logic studio 8 geworden.

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 02:46:
Wat ik alleen niet snap, in Reason 3 nam ik iets op wat ik op mijn midicontroller speelde en kon ik het daarna gewoon bewerken. In Reason 4 neemt hij het op als clip waar je niets mee kan doen. Of zie ik iets over het hoofd?
dat werkt imho nog net zo als in de vorige versie. Je kunt dubbelklikken zo'n clip, of je kunt rechtsboven de weergave veranderen in detail voor dat kanaal.

Verwijderd

Heb Reason 4 ondanks gekregen maar ben bang om hem te installeren omdat ik heb gehoord dat je eerst Reason 3 eraf moet gooien. Zelf ben ik helemaal aan Reason 3 verslingerd en heb aardig wat Reason 3 bestanden op m'n pc staan. Ik moet er niet aan denken dat hier wat mee gebeurd. Kan je zonder problemen Reason 3 bestanden in 4 openen?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik hoop dat ze het "open" menu voor instrumenten etc veranderd hebben, want dat is sinds Reason 3 echt mega onhandig!!
Pagina: 1