Zoals de topictitel al laat vermoeden werkt mijn rremote desktop niet meer vanaf XP maar ook niet meer vanop de server zelf.
Dus ik heb gewoon mijn RDP geactiveerd bij mijn computer en dan het tablad remote en daar het vinkje aangelegd.
Het heeft een hele tijd gewerkt tot plots het niet meer werkte (ik heb geen enkel programma geinstalleerd in die tijd). ik heb wel rond die tijd windows defender erop geinstalleerd omdat ik vond dat hij te traag was maar dit lag aan mijn SMTP server. Hij geeft op de server zelf en ook op de clients die proberen te connecteren de volgende error:
"de client kan geen externe verbinding met de externe computer tot stand brengen"
en op de server zelf:
"de connection was lost due to a network error"
enkele feiten:
firewall staat uit:
netstat uitgevoerd en hij luistert op 3389 ( TCP 0.0.0.0:3389 LISTENING)
windows defender verwijderd
pingen
momenteel werkt het wel perfect met VNC maar ik heb toch liever RDP
alles gebeurt intern dus er zit geen router tussen
Alles werkt anders gewoon op de server; filesharing, internet, POP3, enz
iemand een paar ideen ?
dank bij voorbaat
Dus ik heb gewoon mijn RDP geactiveerd bij mijn computer en dan het tablad remote en daar het vinkje aangelegd.
Het heeft een hele tijd gewerkt tot plots het niet meer werkte (ik heb geen enkel programma geinstalleerd in die tijd). ik heb wel rond die tijd windows defender erop geinstalleerd omdat ik vond dat hij te traag was maar dit lag aan mijn SMTP server. Hij geeft op de server zelf en ook op de clients die proberen te connecteren de volgende error:
"de client kan geen externe verbinding met de externe computer tot stand brengen"
en op de server zelf:
"de connection was lost due to a network error"
enkele feiten:
firewall staat uit:
netstat uitgevoerd en hij luistert op 3389 ( TCP 0.0.0.0:3389 LISTENING)
windows defender verwijderd
pingen
momenteel werkt het wel perfect met VNC maar ik heb toch liever RDP
alles gebeurt intern dus er zit geen router tussen
Alles werkt anders gewoon op de server; filesharing, internet, POP3, enz
iemand een paar ideen ?
dank bij voorbaat
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 13:24 ]