Toon posts:

[Windows 2003 / XP] RDP werkt plots niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel al laat vermoeden werkt mijn rremote desktop niet meer vanaf XP maar ook niet meer vanop de server zelf.

Dus ik heb gewoon mijn RDP geactiveerd bij mijn computer en dan het tablad remote en daar het vinkje aangelegd.

Het heeft een hele tijd gewerkt tot plots het niet meer werkte (ik heb geen enkel programma geinstalleerd in die tijd). ik heb wel rond die tijd windows defender erop geinstalleerd omdat ik vond dat hij te traag was maar dit lag aan mijn SMTP server. Hij geeft op de server zelf en ook op de clients die proberen te connecteren de volgende error:

"de client kan geen externe verbinding met de externe computer tot stand brengen"

en op de server zelf:

"de connection was lost due to a network error"

enkele feiten:

firewall staat uit:
netstat uitgevoerd en hij luistert op 3389 ( TCP 0.0.0.0:3389 LISTENING)
windows defender verwijderd
pingen
momenteel werkt het wel perfect met VNC maar ik heb toch liever RDP
alles gebeurt intern dus er zit geen router tussen

Alles werkt anders gewoon op de server; filesharing, internet, POP3, enz

iemand een paar ideen ?

dank bij voorbaat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28
Staat er niks in de log op de server ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
neen er staat niks in wat mij kan verder helpen :(

ik behelp me nu met VNC maar dit is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je vanaf een van de clients een telnet ip-van-server 3389 doet, krijg je dan een scherm scherm met een knipperende cursus die verdwijnt als je op een toets drukt? Zo ja, dan luistert Terminal Services echt op port 3389 op je server. Zo nee, dan luistert er "iets" op port 3389 op je server wat geen Remote Desktop is.

Je geeft aan dat er een "the connection was lost due to a network error" melding in je eventlog staat. Daar staat ook een eventid bij, als je die opzoekt op eventid.net vindt je niets interessants?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik telnet naar het ip dan krijg ik inderdaad zo een knipperende cursor en als ik op een toets druk vna ik weer gewoon in de command, dus hij luistert echt wel ...

ne nee die "the connection was lost due to a network error" staat niet in de eventlog maar dat krijg ik als ik verbinding wil maken met RDP ...

mvg

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijder alle mappen onder de volgende registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing\Store\

Hiermee verwijder je de opgeslagen license keys. Dit wil nog nog wel eens helpen.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
staat er nog een sessie open die jou nieuwe sessie blokkeerd
en lukt het om je connecten via mstsc /console?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
@diehard: nee het lukt me zo ook niet

ik ben wel weer wat wijzer want als ik nu extern verbind met mijn pc (ik zit dus niet thuis dus niet intern) dan zegt mijn VISTA RDP client het volgdende:

1)op de externe computer wordt een oudere versie van windows (OUDER DAN VISTA) uitgevoerd.
2)de externe computer is alleen geconfigureerd voor het gebruik van de RDP-beveiligingslaag

en dan vraagt hij of ik toch wil verbinding maken en als ik dan zeg ja krijg ik volgende foutmelding:

de externe sessie is beëindigd als gevolg van een ontsleutelingsfout op de server.

nochthans staat alles standaard en staat de RDP-beveiligingslaag ingesteld .
Pagina: 1