Toon posts:

Controller kapot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb gezocht maar kon niks vinden en wou wat advies.

Ik heb een m2n-e SLI (niet van me adv)
en ik denk dat de sata/pata controller na de Piep is.
Als ik een Vista DVD erin doe en wil installeren doet hij alles maar start zonder reden (zonder zelf nog wat gedaan te hebben zoals iets naar harddisk brengen kwa data) opnieuw op.
XP wel als het de gewone is.
Mijn Unattended versie van Vista en XP pakt hij niet meer.

Ik heb even een test laten lopen op aanraden voordat ik dit topic starte.
Bedankt alvast:

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/184/hdtunebenchmarkmaxtorstly4.png

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Kapotte controllers komen niet zo heel veel voor, het is meestal de hardware die er aan hangt. Test dus eerst je geheugen en harde schijf eens.

Verwijderd

Ik heb nog niks gehoord wat een hardwareprobleem zou mogen vormen. Je post een screenshot (waarbij de schaal wegvalt overigens) die prima in orde is voor een systeem wat veel doet op de achtergrond.

Verder word ik niet veel wijs uit je verhaal, behalve dan dat je spontane reboots krijgt. Je zegt verder "XP wel als het de gewone is." wat bedoel je daarmee? Kortom, geef eens wat meer informatie, concrete gebeurtenissen of foutmeldingen. Ik denk eerder aan een softwareissue met de informatie die je tot nu toe geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 01:02:
Ik heb nog niks gehoord wat een hardwareprobleem zou mogen vormen. Je post een screenshot (waarbij de schaal wegvalt overigens) die prima in orde is voor een systeem wat veel doet op de achtergrond.

Verder word ik niet veel wijs uit je verhaal, behalve dan dat je spontane reboots krijgt. Je zegt verder "XP wel als het de gewone is." wat bedoel je daarmee? Kortom, geef eens wat meer informatie, concrete gebeurtenissen of foutmeldingen. Ik denk eerder aan een softwareissue met de informatie die je tot nu toe geeft.
Bedoel dat als ik een programma moet laden doet hij er lang over.
hij stopt en bepaald zelf wel keer wanneer hij doorgaat met laden.
Dus hangen doet hij niet.
Memtest overigens gedaan alles is OK
Als ik Vista erin doe en hij laat en bij Ongeblik geduld en hij doet da een reboot.
Andere harddisk heb ik het zelfde probleem.
Dus geheugen en harddisk afgeschreven. dus goed.
Ik wou alleen weten waarom hij ineens zo doet .
San andreas filmpjes bij de missies staan ze naar elkaar te kijken en pas naar 10 minuten beginnen ze te praten.
en vista reboot bij de install.

Foutmeldingen zelf krijg ik niet omdat het in het begin is van de install.
en hij stopt niet bij San Andreas maar laad pas later dan normaal

Harddisk paar keer al geformatteerd etc.

Verwijderd

Dan lijkt mij driverproblemen een aannemelijke oorzaak. Draai Linux eens met wat CPU burn progjes die je laat draaien de hele nacht, om te kijken of je hardware wel stabiel is en dat het inderdaad aan je software ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:44:
Dan lijkt mij driverproblemen een aannemelijke oorzaak. Draai Linux eens met wat CPU burn progjes die je laat draaien de hele nacht, om te kijken of je hardware wel stabiel is en dat het inderdaad aan je software ligt.
Bedankt voor je hulp :
Ubuntu heb ik liggen dus ga zo even kijken.
zoek zo even wat burn in progjes
Pagina: 1