Raar geheugengebruik in vista taakbeheer..

Pagina: 1
Acties:

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:12
Mischien ligt het aan mij maar vind mij waardes in taakbeheer van het geheugen echt heel laag...

Volgens mij was het paar dagen geleden hoger...

Maar mischien ligt het aan mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/1/Taakbeheer.jpg

Verwijderd

Is ook niet echt realistisch volgens mij, maar wat is je probleem? :P

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:53:
Is ook niet echt realistisch volgens mij, maar wat is je probleem? :P
Heb vista net een 2 weken geinstalleerd en laaste paar dagen is hij zo traag met opstarten..
En zoveel wordt er niet op gestart normaal ging het heel soepel.
Alle programmas die nu worden opgestart lopen even vast.

Heb alle programmas die ik laaste tijd heb geinstalleerd verwijderd.
En heb er een paar verwijderd uit de boot maar nog maakt het niet uit..

Ook in spellen GTR2 en fligtsim2004 haal ik gewoon 40frames maar om de 5 sec ''haakt'' hij even en gaat dan weer soepel door terwijl mn frames gelijk blijven..

Heb overal de nieuwste drivers van.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Remco Tr schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:02:

Heb overal de nieuwste drivers van.
De nieuwste drivers zijn niet altijd de beste.
Ik heb laatst de vorige versie van de Intel chipsetdriver weer geïnstalleerd omdat de meest recente allerlei problemen gaf waaronder een langere opstarttijd van Windows Vista van maar liefst 20 seconden extra.

[ Voor 10% gewijzigd door Haaglander op 30-09-2007 14:15 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-04 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jouw probleem is al eens eerder langs geweest. Oplossing zat toen in het profiel. Je kan NTUSER.DAT verwijderen, maar beter is om je profiel te backuppen door deze te verplaatsen naar een andere locatie (moet je wel administartor even aanzetten en daar mee aanmelden, anders kan dat niet). Er wordt dan een nieuw profiel aangemaakt en met wat geluk is je taakbeheer weer in orde. Je kan daarna de instellingen van je programma's die alles opslaat in AppData weer herstellen.

Commandline FTW

• Remco Tr
Ik heb systeemherstel gedaan en het is nu weer goed..

Alleen die schokken in spellen ben ik nog niet van af..
Ik heb genoeg frames 30+ en om de zoveel seconde lijkt het wel of die een paar frames overslaat..

Heb nu ook verschillende drivers geprobeert maar daar ligt het denk niet aan want heeft gewoon goed gewerkt.

Verwijderd

Er zit links onder in het schermpje een knop met 'processen van alle gebruikers weergeven'. Duw daar eens op en kijk dan nog eens hoe het er voor staat.

• Remco Tr
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:01:
Er zit links onder in het schermpje een knop met 'processen van alle gebruikers weergeven'. Duw daar eens op en kijk dan nog eens hoe het er voor staat.
Er zijn geen rare of opvallend hoge cpu of geheugen gebruikers te zien..

Verwijderd

Plaats eens wat systeemspecs, en vergeet de geheugenbankjes niet. Als ik het goed begrijp heb je een vrij oud systeem? En heb je de grootte van het wisselbestand gelimiteerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 14:36 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe 1:1 krijgen.
Hier geeft hij zijn specs zo ik het lees.

E6750 2600 MHZ
Gigabyte P35c-ds3r
2048mb corsair XMS2.

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 01-10-2007 14:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:35:
Plaats eens wat systeemspecs, en vergeet de geheugenbankjes niet. Als ik het goed begrijp heb je een vrij oud systeem? En heb je de grootte van het wisselbestand gelimiteerd?
Das een typisch kenmerk van oude systemen he.. installeer je vista en dan gaan ze "ineens" na een paar dagen schokken :) Ouwe troep ook altijd :+

Het af en toe hangen heeft XP trouwens ook.. ik had het op een 3GHz C2D..nou..dat zal toch wel snel genoeg zijn? Re-install maar gedaan omdat ik het niet kon vinden. Nu is het weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 14:44 ]

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:38:
Hoe 1:1 krijgen.
Hier geeft hij zijn specs zo ik het lees.

E6750 2600 MHZ
Gigabyte P35c-ds3r
2048mb corsair XMS2.
Ja, en als je het topic doorleest heb ik een bevestiging van mijn vermoedens. Het geheugen is corrupt. Tip: terug naar settings van de fabrikant, en vervolgens eerst uitzoeken en dan pas overclocken. Ik denk echt dat een reset van je hardware je oplossing is.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-03 09:14
Vergeet niet dat FS2004 veel data (textures) leest vanaf je HDD vanwege het verre zicht dat je hebt eenmaal in de lucht. Hoe trager de HDD des te langer duurt dat dus even (RAM snelheid en wellicht het Windows wisselbestand kan hier ook invloed op hebben).
En misschien handig als je nog een essentieel ding bevestigd, is het echt -precies- om de 5 dat het scherm ff hangt of is het met de natte vinger 5 seconde? (dus ene keer na 5 sec, en de andere keer om de paar sec).

[ Voor 9% gewijzigd door EyeWitness op 02-10-2007 06:51 ]

• Remco Tr
Bedankt allemaal maar jullie zaten er allemaal naast dus niemand heeft een prijs gewonnen :+

Het lag aan me videokaart drivers.. ik had nieuwe geinstaleerd maar de oude stonden er blijkbaar nog op..

Driver remover erover heen laten gaan en haal nu weer 100+ frames _/-\o_

Bedankt mede tweakers 8)
Pagina: 1