[XP] corrupt lettertype/font in Windows*

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soulhalo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 23:31
delete svp

[ Voor 111% gewijzigd door soulhalo op 18-12-2017 17:20 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je je systeemfonts aangepast? Zet deze eens terug naar standaard (thema opnieuw toepassen). Andere programma's die het uiterlijk veranderen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• soulhalo
Thema veranderen helpt niet en heb ook geen programma's die het uiterlijk veranderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nakijken welk font er standaard gebruikt wordt (Tahoma meestal) en dat restoren van CD, of je kijkt of je met een ander font (Arial) datzelfde probleem ook hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• soulhalo
Standaard font bekijken via beeldscherm eigenschappen -> vormgeving -> geavanceerd -> berichttekst etc. ?

Via die manier heb ik al verschillende variaties geprobeerd, de fonts hebben overigens geen enkel effect op het lettertype in het programma, behalve de tekst kleur die veranderd wel. Ben ik iets vergeten of...?

• soulhalo
Probleem bestaat nog steeds overigens, heeft iemand inmiddels al een idee? :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verander een voor een de opties die de kleur veranderen en als je dan een verandering ziet, weet je welk font het probleem geeft, of iig welk item. Je kan daarna verder gaan kijken. Font bekijken kan trouwens ook met de verkenner naar C:\Windows\Fonts en daar de naam van het font opzoeken en openen. Als je netjes tekst ziet zoals het hoort, is dat in orde, maar zie je geen tekst (dus een stuk wit) dan is er duidelijk iets mis met je systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Standaard is het font MS Serif of MS Sans Serif en dan Arial meende ik, kijk of je dat hebt. Daarna zou ik niet weten.

Verwijderd

Met deze reg zet je je default font weer terug zoals hij hoort te zijn (is overigens idd Tahoma):

Klikkerdeklik

(als je Firefox gebruikt eerst opslaan op schijf, daarna uitvoeren)

Verwijderd

Dt probleem heb ik dus ook. en wat ik ook aan het zoeken ben ik kom niet tot een oplossing.
misschien nog iemand een handige tip?
Pagina: 1