[Vista] Installer geeft error 1327.Invalid drive

Pagina: 1
Acties:
  • 3.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
Yhello. Ik hoop dat jullie allemaal een prettig weekend hebben? Ik nog niet echt. Ik heb net een LifeDrive van Palm gekocht (ondanks een paar slechte reviews over de reactietijd e.d.). Leuk. Ik draai Vista. Nu heb ik al mijn documenten op mijn server staan (te weten Z:\FliX\DOX) en blijkbaar vinden installers dat NIET leuk. De error die ik krijg is als volgt:
http://fotos.flixite.com/error1327.png
  • Wat weet ik erover?
  • Het probleem verschijnt wanneer de installer checkt op vrije ruimte
  • Mijn netwerkverbinding werkt correct, en mijn documenten etc. zijn allemaal normaal beschikbaar.
  • De lijst van registry keys die Microsoft noemt in haar knowledge base verwijzen (op documenten na) allemaal nog naar lokale mappen (die ook aanwezig zijn).
  • Ook Adobe CS3 en Windows Installer cleaner doen moeilijk.
Mogelijkheden?
  • Tot nu toe heb ik nog geen switch voor de msi installer gevonden die de check voor schijfruimte overslaat.
  • Verder is het mij ook niet echt duidelijk waar de error op slaat, wan genoeg ruimte is er zeker :9
Wat heb ik geprobeerd?
  • Werken zonder lanverbinding (Dus disconnected drives) Geen effect.
  • Registerkeys controleren of ze verwijzen naar verkeerde/niet bestaande drives
Hints, anyone?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• DJFliX
Kickje?
Vista Codec Pack doet het ook... het is dus iets emt de msi installer =\

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:49

sanzut

It's always christmas time

en as je hem nou eens gewoon op C:/ installeert...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:24:
Als je de setup kopieert naar de je rootschijf moet de installatie in iedergeval werken.

Dit gevonden met google :S

[...]
Als je de setup kopieert naar de je rootschijf moet de installatie in iedergeval werken.

Dit gevonden met google :S
This error occurs when the computer does not recognize the drive letter that you
are installing the program into. To fix this problem, you will need to temporarily
change the letter of you CD-ROM drive.
Here is what you need to do:

1. Right click on "My Computer"

2. Select "Properties"

3. Click on the Device Manager tab

4. Click on the "+" sign next to where it says CD-ROM drive.

5. When you click on the plus, you will see a new item under where it says CD-ROM
drive, which indicates the brand name. Right-click on the name.

6. Select Properties

7. Click on the tab at the top that is labeled "Settings"

8. In this window you will see a section that says "Reserved drive letters"

9. Depending on your error, you will need to change the letter that appears next
to "Reserved drive letter". If the error was "Invalid drive E," then change the drive
letter to the letter E. If the error referred to drive "D", then change the drive
to D.

10. Press "OK"

11. Install the program

12. Once the program is installed, you can repeat the above steps to change the drive
letter back to its original setting.
hier meer: http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q110636

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:34 ]

• DJFliX
Dat had ik inderdaad al gevonden, maar dat helpt niet... Ik begin te denken dat het iets te maken heeft met het feit dat je het als administrator uitvoert (want: installer wil admin-rights), want als ik het in een nieuwe account (genoemd "Installer") uitvoer krijg ik helemaal geen errors en worden de programma's goed geïnstalleerd. Dan draai ik dus de setup van dezelfde locatie (namelijk c:\Setupjes\naamvanbestand.msi/exe of afhankelijk van het programma van een ISO-image of een submap).

Iig alvast thnx voor het meedenken :D

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Al opgelost :S

Ik ben hier ook tegenaan gelopen.

Het is wordt idd door de adminaccount veroorzaakt.

Ik had een cmd gedraaid onder admin en zag dat mijn server drives er niet waren.
In deze admin cmd mijn serverdrives geconnected.

Daarna instaleren als een zonnetje.

Je moet dus zorgen dat de drives geconnected zijn onder de admin account.
(maar gezien de tijd hoop ik dat je al een oplossing had gevonden) :X

• DJFliX
Hmm... ik heb voorlopig de adminaccount nog uitstaan... maar ik zal het bij mijn nieuwe install eens proberen! Thnx :)
(Oh, RSS is heilig voor dit soort dingen :D)

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Dat kun je nu ook doen hoor :9

Ga met de verkenner naar:
C:\Windows\System32\

rechtklikken op cmd.exe
klik op uitvoeren als administrator.

Nu heb je een cmd window als administrator.
Nu de netwerkschijven connecten en window niet sluiten.

Klaar, wanneer je nu installeerd zal de admin de netwerkschijven wel zien.

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad waarvoor er een eenvoudige workaround was: gewoon de UAC (User Account Control) afzetten. Het probleem lijkt er in te bestaan dat het programma (of of installer) adminrechten wil en niet met de nieuwe Vista-manier om kan gaan (nl. enkel adminrechten wanneer nodig). Door UAC af te zetten heb je de hele tijd adminrechten.

Bij mij ging het om een programma dat vanuit Vista mijn EXT3 partities moest kunnen benaderen. Geen harde schijven te zien zolang UAC aan staat.

• DJFliX
Hmm... nja ik weet natuurlijk dat UAC niet een ontzettende goede toevoeging is aan Vista, maar ik heb het aan laten staan, omdat zeker op cracksites ik nog wel eens iets annuleer wat bij XP gewoon door een exploit geïnstalleerd werd. Inmiddels ben ik ook door mijn werk redelijk imuun voor UAC geworden :P Maar dit is inderdaad wel een nadeeltje. Maar iig thanks voor het nog zo laat reageren op een topic, dat gebeurt me niet vaak :)

Pagina: 1