opslagruimte tekort met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, maar dit lijkt me de beste categorie:

Ik heb namelijk een laptop die ik als hoofd-pc gebruik, en deze heeft een harddisk van 100 Gb. Die begint vol te raken met foto's en (korte) filmpjes. Nu heb ik een NAS ingericht met een harddisk van 250 Gb, die ik met mijn draadloos netwerk middels mijn laptop kan benaderen.
Dit gaat echter vrij traag (54mbit), elke keer dat ik een foto opvraag in mijn galerij, duurt het 2 seconden of langer. Dit is dus niet een erg handige oplossing voor het probleem dat ik steeds meer foto's krijg.

Ik wil mijn laptop echter wel overal in huis kunnen gebruiken om foto's te kijken, te bewerken etc, dus zowel boven als beneden.

Nu heb ik ook een externe harddisk van 250 Gigabyte, maar die moet ik dus steeds weer aansluiten aan de stroom en aan de USB van mijn laptop. Dat is wel lekker snel, maar steeds zo'n box meesjouwen is weer zowat.

Ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen, ik wil het zo simpel mogelijk hebben, en het op mijn laptop zo snel mogelijk benaderbaar hebben.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken, zodat ik weer een paar jaar vooruit kan met opslag op een handige manier?

Verwijderd

Er zijn ook externe hardeschijven die je aan 2 usb poorten moet aansluiten. en waar een 2.5" hardeschijfje in gaat. Die pas bij wijze van spreken in je broekzak.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anders neem je een portable van bv 160gb (2.5' externe usb drive) ofzo? wel iets minder opslagruimte maar deze drivejes hebben genoeg aan de power van je usb poort en zijn daarom erg portable

spuit 11 :D met hem dus ^^

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoerd op 30-09-2007 10:50 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Bouw een 250GB in je laptop, is dat nou zo moeilijk te bedenken?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:52
Persoonlijk doe ik het meestal zo dat ik inderdaad een 2.5" drive voor in de laptop koop die gewoon groter is. (grootste mogelijk met deze laptop)

En dan voor de harde schijf uit de laptop koop ik meteen een 2.5" externe schijf behuizing, waardoor deze als een vergrote usb stick gebruikt kan worden.

Betekend alleen wel dat je je laptop opnieuw moet instaleren of, je moet een image overschrijven.

PS grotere schijf kan wel betekenen dat je accu / draadloze werktijd van de laptop licht daalt. Dit is echter niet of nauwelijks te voorspellen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak (en "disclaimers" met de melding dat je het niet zeker wist worden niet op prijs gesteld, dat zijn puur bekentenissen dat je de moeite niet wilde doen om van tevoren navraag te doen :o )

Vragen over Opslagmedia horen gek genoeg in... Opslagmedia & I/O controllers.
PS grotere schijf kan wel betekenen dat je accu / draadloze werktijd van de laptop licht daalt. Dit is echter niet of nauwelijks te voorspellen.
Valt heel goed te voorspellen. Als je de schijf er alleen maar aan hebt hangen en er alleen af en toe grote bestanden van of naar stuurt, dan valt het verbruik goed mee (HDDs vreten alleen stroom als ze draaien), maar als je continu dingen van/naar dat ding stuurt (P2P met save map op ext HDD...) slurpt het stroom. In extreme gevallen kan het je uithoudingsvermogen halveren.

* dion_b heeft een laptop met een vrij grote interne HDD en gebruikt z'n externe 10GB 2.5" geval alleen als overmaatse USB stick :z

Oslik blyat! Oslik!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb het op een andere manier opgelost, maar deze is niet zo mobiel. Ik heb een Dell met een groot dockingstation waar een PCI kaart in kan. Heb daar een 2-poorts sata controller in geplaatst en heb nu voor de laptop 2x 500gig aan ruimte. Het ziet niet uit omdat alles open en bloot ligt, maar je hebt wel genoeg ruimte :+.

Verder heb ik een WD Passport 120gig voor mee te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 30-09-2007 12:15 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:09:
Overige Hardware is geen dumpbak (en "disclaimers" met de melding dat je het niet zeker wist worden niet op prijs gesteld, dat zijn puur bekentenissen dat je de moeite niet wilde doen om van tevoren navraag te doen :o )

Vragen over Opslagmedia horen gek genoeg in... Opslagmedia & I/O controllers.
[...]
Het was geen specifieke opslagmedia-vraag, maar een vraag hoe ik dit probleem (mobiel blijven) het beste kon oplossen. Uiteraard heb ik de moeite genomen om navraag te doen, ik heb zelf ook zat gezocht naar oplossingen (NB hier op GoT). Je kunt ook niet zeggen dat ik weinig ervaring hier heb, dus wat mij betreft slaat deze opmerking als een tang op een varken.
Pagina: 1