Toon posts:

Alle processor pins weg

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond ging ik een upgradetje uitvoeren. Pc draaide enkele keren, tot plots niets meer. Uren achter gezocht, forums afgegeaan enz.
Tot ik van morgen een voor een alle onderdelen loskoppelde. Als laatste de processor, toen ik de koeling er afhaalde voelde ik me even niet goed.
Proc. kleefde aan de koeler, alle pins zaten gewoon nog in moederbord! Is dit normaal? Rare is dat hij enkele keren heeft opgestart, en ik totaal niet aan processor ben aangeweest.

Heb veel ervaring met amd, na enkele jaren terug naar intel (e6750).

Volgens mij is dit productiefout, of zou ik werkelijk zo'n beweging kunnen doen , dat dit voorvalt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 09:34 ]

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Stomme vraag misschien maar over wat voor een processor heb jij het. ??????????????????????????

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 17:16
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/images/s775-cpu/s775-closed.jpg

Is normaal bij socket 775

• JEV

JEV

ALs het die 6750 is inderdaad dan is dat normaal.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• JEV

JEV

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1182772094.jpg
Uit een van Tweakers.net hun eigen news items.

Verwijderd

_/-\o_

LGA noemen ze dat ;)

Maar hoe in the **** heb je de CPU uit het LGA slot gekregen zonder de koeler eraf te halen?

Normaal zit er een metalen bescherming over de CPU heen om ervoor te zorgen dat ie er niet uit valt, als je die niet hebt vast gemaakt (ik snap niet hoe je dat niet kunt doen en hoe je dan de koeler er nog op hebt gekregen) is het logisch dat de boel niet goed werkte.

Met de oude sockets gebeurde het inderdaad heel regelmatig dat de CPU aan de koeling bleef plakken, dat kon verder weinig kwaad.

Maar ik begrijp dat je verder niet aan de CPU gezeten hebt, wie heeft de PC in elkaar gezet? Ga daar eens vragen en zeg dat ze in het vervolg de handleiding lezen...

Hier een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/0/0a/180px-Socket775.png

Duidelijk zichtbaar het metalen kapje om de CPU op z'n plek te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 09:50 ]

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:16

kokx

WIN

Een E6750 hoort op een Socket 775 (eigenlijk LGA 775). Dat is een socket waar de gevoelige pinnetjes niet meer op de processor zitten, maar op het moederbord. Daardoor zitten er wat minder gevoelige deeltjes op de processor.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Lijkt me genoeg informatie :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.