Gigabyte P35-bord EMI probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar heeft Gigabyte met hun P35-borden wat problemen met betrekking tot het stralingsniveau of EMI (electric magnetic interference):

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/09/25/gigabyte-p35-board-fails-emi-tests

Iemand enig idee wat dit precies inhoudt? Lijkt me toch niet zo aangenaam als je mobo niet voldoet aan deze normen... Lijkt me dat we al genoeg straaltjes rondom ons hebben, laat staan direct naast ons...

Iemand enig idee of er nog merken (MSI, ASUS, Intel...) met deze zaken geconfronteerd worden/werden?

Alle info op bovenstaande website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet niet direct panikeren bij het aanhoren van de term "elektromagnetische straling". Deze stralingsnormen zijn niet opgesteld ter bescherming van de mens maar om er voor te zorgen dat de apparatuur de werking van andere apparaten niet kan storen.

Een moederbord produceert geen schadelijke hoeveelheid straling voor de mens voor zo ver ik weet. Bovendien zit je moederbord over het algemeen in een metalen kast die nog een deel van de straling binnenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De EU heeft al geruime tijd normen om schadelijke straling binnen de perken te houden voor elektronica. Elektronica moet ook een bepaalde hoeveelheid straling van andere apparaten in de buurt kunnen slikken. Dat staat allemaal netjes op de stickers op de bewuste apparaten, voor zover ik weet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback!

Dit heeft dus voornamelijk invloed op de werking van andere apparaten in het systeem en niet specifiek op onze rode bloedcellen of zo :+ .

Stelt me toch al wat meer gerust.

Maar blijf het toch jammer vinden dat er niet altijd kan voldaan worden aan de normen. Ik heb graag dat alles in mijn systeem zo foutloos mogelijk kan werken en zou het jammer vinden dat door een dergelijk iets mijn systeem wat minder stabiel zou draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dat artikel leest, vraag ik me af in hoeverre dit getest is. Ze hebben het over 1 plank, en geven zelf al aan te twijfelen of de hele batch verkeerd is, ofdat ze toevallig een brak exemplaar hebben gehad. Het valt me dus tegen dat ze niet nog een plankje hebben getest, want productiefoutjes willen helaas wel eens voorkomen (al zou het niet mogen).

Verder staat er ook dit in het artikel
According to other tests, similar MSI and Asus boards were within the limits, but close to them.
Het verschil tussen die Gigabyte plank en de MSI en Asus dingen is op zich dus nog niet eens zo groot.

Imho niets om je druk over te maken, als het bord echt niet aan de eisen zou voldoen zou je of iedereen moord en brand horen schreeuwen dat het niet deugdelijk werkt (terwijl ik alleen positieve dingen over dei P35 heb gehoord) of het zou hier niet eens op de markt verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Hier een wat kritischer kijk op de test, en iets meer achtergrondverhaal. Stelde mij gerust :)
Pagina: 1