Toon posts:

[Verjaardag!]Nieuwe grafische kaart of PS3?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik word binnekort al weer 16 dus begin je is goed achter je oren te krabben over je verjaardagscadeau. In het begin dacht ik meteen aan een 8800GTS (de 640mb editie) om mijn oude 6800GT toch maar is te vervangen. Ik speel namelijk veel Battlefield 2 online en wil ook de aankomende next-gen games online gaan spelen zoals Brothers in Arms, Hells Highway.
Maar ik ben is gaan denken (krijg je als je ouder wordt). Een Playstation 3 is natuurlijk ontzettend duur en de vraag is of ik die überhaupt wel zal krijgen als ik het vraag. Maar ja, daar is vast wel wat te regelen met omstanders :P
Zo'n Playstation 3 is namelijk wel vet. Hij gaat qua hardware (denk ik) veel langer mee dan een nieuwe 8800GTS. Maar aan de andere kant speel ik heel veel (mischien alleen maar) online games en dan zit ik toch liever achter mijn bureau met mijn toetsenbordje, afentoe skype met vrienden en mijn muisje.
Dus mijn vraag is! Wat moet ik doen? Nieuwe grafische kaart of toch een Playstation 3.
Ik vroeg mij dus ook af of er hier Tweakers zijn die overgestapt zijn van de PC naar de PS3. En hoe is het om op de PS3 online te spelen. Kun je eigenlijk ook gewoon met een USB toetsenbordje en muis spelen met de PS3? Ik kan namelijk echt niet omgaan met zo'n controller (dat went natuurlijk wel) maar toch.

Ik heb voor mezelf maar even de voor en nadelen opgesomt:

PS3:
+Zeer goede hardware waardoor hij lang meegaat.
+Je kan gewoon met vrienden op de bank spelen. Dit kan dus echt niet met een PC aangezien er dan altijd eentje niets zit te doen (tenzij je een LAN party hebt want dat is ook heel cool)
+GTA4 kan ik Z.S.M. spelen.
+Binnenkort komt er een doos uit waarmee je TV kunt kijken op je PS3 (toch?). Dit zou heel mooi zijn voor mijn ouders. We hebben namelijk net een Media Center gekocht (zelf in mekaar gezet) om radio te luisteren en TV op te nemen. Het is alleen totaal niet wat we ervan hadden verwacht en we hebben veel problemen om goed TV beeld te krijgen. Maar mijn vraag nog even. Komt die box eigenlijk wel in Nederland en kan je er ook FM radio op luisteren? (Hoe heet dat kreng ook alweer :S)
+Je kan er volledig op internetten.
-Ik ben geen console gamer. Ik heb het (bijna) nooit gedaan, behalve bij vrienden dan. Ik kan ook niet goed omgaan met zo'n controllertje dus dat zou even wennen zijn.
-Het ding zelf is duur en de spellen zijn nog duurder (bij een PC hoeft het niet duur te zijn. Maar laat ik daar maar niet al te diep op ingaan :P )
-Ik denk dat multiplayer spelen lang niet zo fijn is als BF2 op de PC nu. Ik kan niet met Teamspeak of Skype met vrienden afspreken om lekker een potje online te spelen. Maar als ik een PS3 zou vragen zou ik sowieso een budget kaart kopen omdat BF2 dan ook wat lekkerder loopt.

PC
+Ben ik mee opgegroeid :P Ik ben helemaal verslaaft om aan BF2 en dan speelt dat toch wel heel fijn achter je Bureautje.
+De mogelijkheden. Je kan zo veel met een computer en het is gemakkelijk om hem net wat sneller te maken.
+Gewoon met Muis en Toetsenbord.
-Je moet redelijk snel weer nieuwe en dure spullen kopen om alles mooi te kunnen spelen. Als ik nu een 8800 kaart zou kopen moet ik waarschijnlijk volgend jaar voor alle next-gen spellen alweer een nieuwe kopen. Ook komen er weer snellere processors aan. Dus kan mijn e6600 de aankomende spellen als GTA4 nog wel goed aan? Ik was ook eigenlijk van plan om te gaan wachten op de 9000 serie. Ik dacht namelijk dat die beter met DirectX 10 spellen om kunnen gaan. Is dat zo? En is het het wachten waard?
-Je kan niet met je vrienden aanschuiven achter de PC.

Het mooiste is natuurlijk om een goede grafische kaart te hebben en een PS3. Maar ja je kan natuurlijk niet alles hebben :P
Vroeger was ik echt een DieHard PCfan en iedereen die op een Console speelden kon wat mij betreft dood vallen. Maar die dingen worden wel steeds meer geïntegreerd met de huiskamer zeg maar. Je kan er op internetten, straks TV kijken etc. etc.
Nou ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. PS3 of nieuwe GRAKA!!

Dhoei! :O

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Graka, it is! Upgraden moet je toch blijven doen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet denk ik dat het nog minstens een 3 kwart jaar duurt voordat GTA4 op de pc uitkomt, (dit in tegenstelling tot de consoles), tegen die tijd zijn er weer een hoop nieuwe kaarten beschikbaar, maar ik vermoed dat je GTA4 dan wel gewoon kunt spelen, als is dat niet op de hoogte resolutie.
Wil je dit toch, en zo snel mogelijk? => ps3

ikzelf ben pc en zou dus voor de graka gaan.

Maar deze keuze is helemaal persoonlijn voor jou :) succes ermee

[ Voor 32% gewijzigd door Sjoerd op 30-09-2007 09:45 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Er Komen ook shooters uit voor de PS3 die gewoon een tobo+muis ondersteunen.
Verder ondersteunt de firmwire ook tobo+muis in de browser ETC.

Verwijderd

hermedico schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:56:
Er Komen ook shooters uit voor de PS3 die gewoon een tobo+muis ondersteunen.
Verder ondersteunt de firmwire ook tobo+muis in de browser ETC.
Ik hoor alleen wel van alle kanten dat het besturen met toetsenbord + muis op de ps3 toch heel anders is dan dezelfde config op de PC. Dus misschien dat het achteraf toch niet zo bevalt.

Op het moment zijn er ook weer niet zulke geweldige spellen voor de PS3, en ik zou dus ook gewoon voor de graka gaan. Zodra er een hele zooi aan topspellen uit is, zal de PS3 ook wel weer afgeprijsd zijn, en kan je deze misschien alsnog kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, graka.(betekend niet dat deze discussie is gesloten hoor :P )
Maar wachten op de 9 serie? Het duurt namelijk niet zo lang meer. Of maakt het toch geen zak uit :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 10:06 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:48
Mss es wat verder kijken dan je neus lang is? In consoleland moet je voornamelijk ook naar het spelaanbod kijken en daar wint de Xbox360 het momenteel.

In grakaland heb je ook nog genoeg opties. 2900XT is een stuk rapper en 2900pro duurt ook niet lang, wordt ook een mooi geprijst kaartje. Nooit teveel op een enkel product blijven staren :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Een 360 doet het ook goed ja. Grote online community, veel games, lagere aanschafprijs. Als ik iets zou vragen zou het de 360 zijn, ookal ben ik meer fan van de PS3 (vanwege de nieuwe Gran Turismo), maar voor het geld en de prestaties hoef je het niet te laten. Kijk een naar welke spellen je kunnen boeien, en kies op basis daar van.

[ Voor 43% gewijzigd door Nik op 30-09-2007 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb express de 360 laten vallen omdat ik dacht de de PS3 beter was qua performance. Maarja. En die Ati kaarten halen het toch bij langen na niet bij de 8800 kaarten.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Alle tweakers zullen toch sneller voor een PC gaan. Als ik jou zo hoor dan is een console nieuw voor je en weet je niet eens hoe het zal bevallen na langere tijd.

Ik zou gewoon lekker voor de PC gaan :) Als je een 8800 kaart kunt krijgen en mss nog wat geld (Een PS3 is wel het dubbele van een 8800GTS dus dan krijg je vast wel goed toe :P ) dan kun je over een jaar dat geld weer gebruiken om weer een nieuwere kaart te kopen als je daar behoefte aan hebt. Dan ben je alweer 2 jaar verder en de hardware ontwikkelingen gaan zo hard dat je dan wss alweer een heel ander soort systeem en mss ook wel spellen hebt.

En met PC's kun je natuurlijk gewoon gaan LAN'en. IMO veel leuker dan achter zo'n doosje zitten ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geweldige afwegingen enzo, maar van een Tweaker verwachten we nog steeds dat hij in staat is zelf te kiezen. Daarom zijn "Welke moet ik kopen?"-topics nergens op GoT wenselijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.