Ik heb op een lokale linux server PoPToP vpn server geinstalleerd en geconfigureerd. Ik kan nu met windows XP succesvol een verbinding opzetten door het lokale ip-adres van de server in te vullen. Als ik echter mijn dyndns domein invul (wat naar het externe adres van de router verwijst) kan hij niet verbinden. De gebruikte poort 1723 heb ik al open gezet, net als veel andere poorten van andere services die het wel allemaal doen.
Wat kan er nou mis zijn?
Dan heb ik nog een ander probleem, als de VPN verbinding actief is wil al het normale internetverkeer ook ineens over die verbinding. Ik heb al geprobeerd het IP-adres in VPN te wijzigen naar 10.0.0.1 (zodat de gateway 192.168.2.1 niet meer daar gezocht wordt), maar dat heeft geen invloed
Inmiddels opgelost door de gateway in de VPN verbinding uit te zetten
Wat kan er nou mis zijn?
Dan heb ik nog een ander probleem, als de VPN verbinding actief is wil al het normale internetverkeer ook ineens over die verbinding. Ik heb al geprobeerd het IP-adres in VPN te wijzigen naar 10.0.0.1 (zodat de gateway 192.168.2.1 niet meer daar gezocht wordt), maar dat heeft geen invloed
Inmiddels opgelost door de gateway in de VPN verbinding uit te zetten
[ Voor 5% gewijzigd door 2playgames op 30-09-2007 01:40 ]