[NotMac] Op Linux / *BSD / Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 12:12

hbokh

Unox: the worst OS!

Topicstarter
Zie de notMac-challenge.

Er is uiteindelijk iets wat op een mogelijk werkend dotMac-alternatief lijkt uitgebracht.
De documentatie is minimaal, vandaar deze post die ons allen wellicht meer helderheid zou kunnen geven...

Ik probeer al ettelijke dagen NotMac werkend te krijgen op mijn FreeBSD-server, met tegenvallend resultaat en ben benieuwd of iemand hier het al wel gelukt is (Java is platform-onafhankelijk en volgens de maker van NotMac is het hem op Linux al werkend gekregen, maar hoe verteld 'ie de wereld niet exact).

Dit is wat ik tot zover gedaan heb:
  • Java geïnstalleerd (linux-sun-jdk-1.5.0.12);
  • vier IP-aliases voor 127.0.0.2* gekoppeld aan loopback-interface;
  • /etc/hosts aangepast;
  • NotMac als server geïnstalleerd op mijn iBook;
  • hiermee een user aangemaakt en de aangemaakte files gekopieerd van de iBook naar FreeBSD (symbolic link van /Library naar /usr/local/Library/../ aangemaakt)
  • NotMac verwijderd van de iBook en als client geherinstalleerd op de iBook;
  • Java-meuk (NotMac.jar en CrushFTP.jar) middels een scriptje laten starten en gaan.
De boel start op (alhoewel Java vaker crasht dan werkt, maar daar is het Java voor. Het zou eigenlijk Neeva moeten heten! :+ ) en de logging laat allerhande verbindingen zien, maar authenticatie gaat fout.

Zijn er Tweakers hier die betere resultaten behaald hebben?

This is my sick nature.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
Bij gebrek aan respons alhier maar een topic gestart op het NotMac-forum:

http://www.notmacchallenge.com/phpBB2/viewtopic.php?t=478

Dit topic mag dicht wat mij betreft... :|

This is my sick nature.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
He, topic nog niet op slot? Dan toch maar even deze laten zien na 2 weken "ploeteren":

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2041/1553846047_371b7704b1_o.png

Meer screenshot(je)s in deze Flickr-set.
Een eigen .Mac-cloon op het thuisnetwerk! Zowel met Ubuntu Linux als FreeBSD draaiende als notMac-server.
Backup.app doet het, synchen, iPhoto-slides nu ook. Mijn weekend is goed begonnen! 8)

[ Voor 0% gewijzigd door hbokh op 13-10-2007 10:02 . Reden: Typo ]

This is my sick nature.

Verwijderd

He dat is tof! Ga ik ook eens proberen!

Verwijderd

hbokh schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:02:
He, topic nog niet op slot? Dan toch maar even deze laten zien na 2 weken "ploeteren":

[afbeelding]

Meer screenshot(je)s in deze Flickr-set.
Een eigen .Mac-cloon op het thuisnetwerk! Zowel met Ubuntu Linux als FreeBSD draaiende als notMac-server.
Backup.app doet het, synchen, iPhoto-slides nu ook. Mijn weekend is goed begonnen! 8)
Kun je misschien uitleggen hoe je te werkt bent gegaan? Met name het draien van de notMac-server op Ubuntu is erg intressant...

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zou het ook graag weten.

Kan je niet een mooi tutorialtje schrijven ;)

Jouw naam in onder mijn Post

Pagina: 1