Toon posts:

KPN Opzeggen, jaarcontract na verhuizing 'direct ADSL'?

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Graag jullie advies over het volgende,

In januari 2006 heb ik een adsl go abbo genomen van KPN (direct adsl). Begin 2007 ben ik verhuisd en heb ik het adsl abbo meegenomen.

Nu ga ik in oktober 2007 weer verhuizen maar wil ik een andere ISP (goedkoper en sneller ;)
dus heb ik vandaag netjes de klantenservice gebeld om mijn contract te beëindigen.

Prima zegt KPN, maar omdat je begin (januari) 2007 bent verhuisd zit je weer 1 jaar vast aan je contract en kan ik pas januari 2008 stopzetten.

Ik vind dit niet kloppen. Als ik in 2006 een contract afsluit en dit verhuis naar een ander adres neem ik het contract mee en heb ik nu in september 2007 ruim een jaar internet gehad van KPN.
De Algemene Voorwaarden zeggen minimaal 1 jaar voor opzeggen, naar mijn mening heb ik dit gedaan. Verhuizen is niet opnieuw een contract aangaan. Ik moet dus gewoon kunnen opzeggen.

Wat vinden jullie.. ik kan geen Algemene Voorwaarden vinden over verhuizen en ADSL

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Laat KPN je wijzen waar je akkoord bent gegaan met het verlengen van een jaar vanaf een verhuizing van de dienst. Als je het zelf niet kunt vinden in de voorwaarden van het product lijkt het mij niet het geval dat je een nieuw jaarcontract bent aangegaan. Ze moeten dat je ergens gemeld hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• yellowisblue
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 14:30
Tja je zal het een beetje vaag moeten lezen, maar het volgende stukje:
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van één jaar, te rekenen vanaf de datum dat Direct ADSL bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking is gesteld.
Dit is ook van strekking op de nieuwe locatie. Daar was nog geen ADSL, en het is pas dit jaar bedrijfsklaar opgeleverd. Voor zover mij bekend is het redelijk standaard bij de meeste providers dat een verhuizing een nieuwe contractsdatum bepaald. Uiteraard zijn er enkele uitzonderingen waar maar een maandcontract geldt.

Het is overigens (volgens mij) wel zo dat je na opzegging van je telefoonlijn geen ADSL meer hebt en het contract daarom ontbonden wordt.
De Overeenkomst wordt automatisch beëindigd op het moment dat Contractant niet langer beschikt over een daartoe geschikte aansluiting op de vaste telefoondienst van KPN.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
yellowisblue schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:53:

[...]

Dit is ook van strekking op de nieuwe locatie. Daar was nog geen ADSL, en het is pas dit jaar bedrijfsklaar opgeleverd. Voor zover mij bekend is het redelijk standaard bij de meeste providers dat een verhuizing een nieuwe contractsdatum bepaald. Uiteraard zijn er enkele uitzonderingen waar maar een maandcontract geldt.
Als je betaalt voor de verhuizing, bijvoorbeeld bij Tiscali €65 eenmalig gaat je contract gewoon verder in plaats van met een nieuw jaar verlengen. Als de verhuizing kostenloos is of een lager bedrag kan ik mij voorstellen dat je een nieuw jaar in gaat voor de ISP.
Het is overigens (volgens mij) wel zo dat je na opzegging van je telefoonlijn geen ADSL meer hebt en het contract daarom ontbonden wordt.

[...]
Dan vervalt je ADSL verbinding, dat is met mxstream altijd al zo geweest inderdaad. Of dat ook je contractuele verplichting stopt is hier niet beschreven. Kan best zijn dat je dan nog een factuur krijgt van de resterende maanden ADSL die je nog moest contractueel.

Tegenwoordig heb je ook 'ADSL van KPN' (zo heet ADSL-direct nu) zonder vaste telefoon aansluiting. Misschien is dit stukje informatie achterhaald en kan je wel je KPN telefonie opzeggen van de vaste lijn met behoud van ADSL tegenwoordig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Succes. Ik heb al heel veel moeite gehad om de beloofde korting te krijgen. Wat uiteindelijk geholpen heeft was naar primafoon gaan waar ik het abonnement had afgesloten. Daar ben ik gewoon heel hard gaan praten zodat iedereen het kon horen. Toen was ineens wel alles mogelijk. De weken daar voorafgaande mailcontact bleek waardeloos.

Verwijderd

Topicstarter
yellowisblue schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:53:

[...]
Ik heb direct adsl van KPN, zonder telefoonlijn (atthans betaling daarvan).
Ik heb alleen een contract voor adsl.

Ik ben nog steeds van mening dat wanneer je verhuist je contract wordt meegenomen. Ik heb ook rond de 35 euro verhuiskosten moeten betalen.
Denk dat ik maar een klacht indien bij KPN.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Is je verhuizing goed verlopen? Als dit mis is gegaan en ze een nieuwe aansluiting hebben aangelegd, dan heb je administratief gezien een nieuwe aansluiting. Das makkelijk op te lossen, moet je ze misschien alleen even op wijzen. Het is zeker niet zo dat je na een verhuizing een nieuw jaarcontract hebt. Je moet gewoon opzeggen en zeggen dat je wilt opzeggen ook al is het volgens kpn voortijdig. Als je dan een boete voor contractbreuk krijgt kan je deze terugvorderen door een verzoek tot restitutie in te dienen.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog meer eens gebeld naar de Klantenservice van KPN.

De mevrouw die ik aan de lijn kreeg was zeer behulpzaam,
ik heb me verhaal duidelijk uitgelegd, en mevrouw gaf me gelijk.
Wat bleek me adsl verbinding stond nog op me oude adres.

Maar wat het belangrijkste is, per 2 november is me adsl verbinding opgezegd :D

KPN Bedankt.

Mensen bedankt voor jullie reactie!
Pagina: 1