[vista] Onverklaarbare gekleurde blokjes

Pagina: 1
Acties:

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-02 21:22
Sinds kort heb ik op de raarste momenten last van gekke gekleurde blokjes op m'n scherm.
Ik neem aan dat het iets software-matigs is, vandaar dat ik m'n vraag hier stel. In XP heb ik
hier nooit last van gehad. In Vista eerst ook niet, maar het gebeurt pas sinds circa 2 weken
geleden. De blokjes verschijnen op willekeurige momenten op willekeurige posities en blijven
daar staan totdat er bijvoorbeeld een venster gemaximaliseerd of geopend word. Dan verdwijnen
ze weer en is er niets meer aan de hand.

Het is voor mij totaal onverklaarbaar wat deze irritante blokjes veroorzaakt. Mensen die hier
ook last van hebben (gehad)?

Ter verduidelijking even een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.g-network.nl/sites/dump/rarestrepen.jpg

Verwijderd

Is dit niet gewoon hardware (bv videokaart) die brak aan het worden is??

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Het kunnen artifacts zijn van je grafische kaart die oververhit raakt, dat dit alleen in Vista gebeurt kan komen doordat die veel meer van je videokaart gebruik maakt dan XP.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

Nobby

Nuts!

Het lijkt er toch echt op dat je videokaart problemen heeft om alles goed te renderen. Misschien wordt je kaart te warm doordat Aero je kaart constant een beetje aan het werk zet oid?

Probeer eens een driver update van je videokaart te doen?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb zoiets vergelijkbaars gehad bij bepaalde applicaties onder vista en had het ook niet onder XP. Maar sinds de update van mijn videokaartdriver er geen last meer van gehad. Ik heb een NVIDIA 7800 GT.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-02 21:22
Tot nu toe nog steeds geen nieuwe drivers geinstalleerd, maar heb de blokjes al een tijdje niet meer gezien. Misschien dat het toch iets met oververhitting van een bepaald onderdeel te maken heeft? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik had die symptomen door een brakke voeding, waardoor de videokaart niet genoeg sap kreeg.
Er zijn dan ook verschillende oorzaken mogelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1