Toon posts:

DVI <> HDMI snijdt beeld af

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een maat van me heeft een M2NPV-VM moederbord gekocht met onboard DVI.

Deze aangesloten op een Panasonic TX-32LE7F LCD televisie met een snoer als dit:

Het geval is dat het beeld rondom wordt weggesneden..

We hebben alle beeldinstellingen van de TV al geprobeerd, maar het beeld blijft zo.. Overal, zelfs in de BIOS wordt het beeld rondom weggesneden.. Weet iemand hier een oplossing voor? Is er iets mis met de configuratie ofzo?

Thanks in advance!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2020 12:28 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zet je TV eens op 'origineel' ipv zoomen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Staat ie..

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
Resolutie op PC 1366 x 768 pixels ingesteld ?

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 29-09-2007 22:35 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dit is toch gewoon de beruchte 'overscan' op TV's. Dit onderscheid ook de TV's van monitoren...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie instellen? Ik zei dus al dat in de BIOS de bende op dezelfde manier wordt weggesneden en uiteraard heb ik ook al verscheidene resoluties en andere instellingen geprobeerd in Windows XP Pro. ELKE setting geeft dezelfde soort cutting weer... :'(

Wat kan ik doen met overscan? :X

Verwijderd

Probeer een normale (goede kwaliteit) VGA kabel. Verschil zie je niet.

Verwijderd

Topicstarter
verschil zie je wel, heb ik al geprobeerd met mijn eigen LCD TV. Veel waziger! Logisch ook..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 23:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:00:
verschil zie je wel, heb ik al geprobeerd met mijn eigen LCD TV. Veel waziger! Logisch ook..
Absoluut niet logisch.... mits je goede spullen gebruikt, en die spullen het ook goed ondersteunen.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zelfde gezeik heb ik hier ook. Als je HDMI gebruikt, heb je 720p (1280x720 dus). Als je windows daar op instelt, is het beeld goed. Alleen niet de maximale resolutie (1366x768), dan moet je de vga aansluiting gebruiken. En koop daar dan een zinnige kabel voor, want als je verschil ziet op die resoluties dan is je kabel echt niet goed.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan is dat wat we gaan proberen... bedankt..
toch vreemd dat de bende zo raar doet!

wat voor een kabel moet ik gebruiken voor de VGA dan? Wijs aub eens een goede aan :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 23:22 ]

Verwijderd

DIK moet ie zijn. Vergulde connectoren is onzin.
Merk weet ik zo niet...

Verwijderd

Topicstarter
kan je er mssn 1 vinden op inet?

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:00:
Absoluut niet logisch zoals er al gezegd wordt. Ik zelf zie de verschil niet op mijn 52" Full HD TV.

Gewone VGA kabel VS DVI-HDMI met prijskaartje van 50 euro.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:03:
Absoluut niet logisch.... mits je goede spullen gebruikt, en die spullen het ook goed ondersteunen.
Absoluut geen onzin. VGA-kabel is gewoon een ramp bij lange lengtes. Ook met een goede kwaliteit kabel zul je bij sommige beelden ghosting zien, hoe dik je kabel ook mag zijn. Dit heeft er puur mee te maken met de opbouw van de kabel en de frequentie dat je de signalen doorstuurt. Een optie zou kunnen zijn om dmv component met 3 losse, dikke coaxkabels de beelden te versturen. Daar heb ik zelf wel hele goede ervaringen mee.

HDMI is gewoon een baggerstandaard, pak gewoon echt native DVI en een scherm dat niet met overscangeintjes werkt.

Het blijft gewoon een ramp om op hoge resolutie en op lange afstand beelden te versturen. Het beste systeem blijft imo TCP/IP omdat daarbij de data niet wordt aangetast. Maarja, er zijn nog zo weinig TV's met deze ondersteuning :P .

Verwijderd

Leuk verhaal, maar zie jij iets over kabellengtes staan ? Iedereen met een beetje verstand weet dat analoog signaal op lengte kwaliteit verliest... Wie weet staat zijn pc wel op 20 cm van zijn tv (zoals bij mij, erachter).

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Met 'lengte' bedoel ik meer dan de standaardkabel. Het lijkt me niet dat er veel mensen zijn die de kabel die er standaard bij wordt geleverd gaan vervangen met een 'high quality' model.

Het is volgens mij meer uitzondering dan regel dat een PC dicht bij een TV staat hor. Tweakers zullen er misschien rekening mee houden, maar in de meeste opstellingen die ik tegengekomen ben is het plaatsen van een dvdspeler soms al een ramp. Helemaal een lompe pc-kast / MC.

Ik werk nu met een meter of 5 VGA kabel per scherm, door deze ervaring kan ik vrijwel direct zien of een scherm met VGA is aangesloten of DVI. (Ghostingparadijs + inteferentie.)

Pagina: 1