Toon posts:

Probleem met 'pc naar tv'

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Nvidia GeForce FX 5900, en wel met het kijken van filmpjes van mijn pc op mijn tv. Voorheen werkte alles prima onder windows 2000, maar nu ik windows vista home premium draai niet meer. Ik heb een scart kabel aangesloten op mijn videokaart, die loopt naar mijn tv. Met de nieuwste drivers van nvidia voor windows vista krijg ik het niet voor elkaar goed beeld op mijn tv te krijgen.

Als ik naar het nvidia control panel ga en daar de 'kloon'-optie aanzet (wat ik voorheen ook met windows2000 deed, alleen dan in een ander menu), krijg ik op mijn tv zwart beeld. De enige aanwijzing dat het wel enigzins werkt is dat ik helemaal bovenin het tv-scherm 1 pixel van mijn muiscursor kan bewegen. Ik gebruik gewoon de nieuwste versie drivers van nvidia en ik heb nvidia al gemaild (via zo'n formulier op hun site) maar ze kunnen me ook niet echt helpen.

Weet 1 van jullie tweakers wat te doen? Is het met een bepaalde setting in te stellen? Ligt het aan vista? is er misschien een ander hulp programma'tje wat ik kan/moet gebruiken? andere oplossing?

Ik wil gewoon lekker mijn avi-bestanden op m'n tv kunnen kijken! Alvast bedankt!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47
Werkt extended desktop wel?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 12:05

Caveman

whahoehaha

Probeer TVtool eens
Laat maar, werkt niet onder Vista, niet goed gelezen....

[ Voor 27% gewijzigd door Caveman op 30-09-2007 10:20 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:18:
Weet 1 van jullie tweakers wat te doen? Is het met een bepaalde setting in te stellen? Ligt het aan vista? is er misschien een ander hulp programma'tje wat ik kan/moet gebruiken? andere oplossing?
Het ligt inderdaad aan Vista i.c.m. Nvidia, de 'full-screen video device' optie is daar uitgehaald.
Je kan dual-monitor draaien en vervolgens je mediaplayer 'naar je tv slepen' en aldaar maximaliseren / full screen draaien

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:20:
[...]

Het ligt inderdaad aan Vista i.c.m. Nvidia, de 'full-screen video device' optie is daar uitgehaald.
Je kan dual-monitor draaien en vervolgens je mediaplayer 'naar je tv slepen' en aldaar maximaliseren / full screen draaien
Ik heb dit geprobeerd en het werkt! Het enige probleem is nu nog dat het beeld zwart/wit is op mijn tv. Mijn monitor blijft alles gewoon goed weergeven. Wat kan ik hier aan doen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 09:24
Dan stuur je s-video beeld naar je composite-ingang. Bij composite worden hue/saturation uit hetzelfde signaal gelezen, terwijl dit bij s-video over een andere ader gaat. Laat je videokaart dus de output geven die je tv verwacht.

Clone-mode kan overigens nooit goed gewerkt hebben, aangenomen dat je TV niet zelfde resoluties aankan als je PC scherm.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:45:
Dan stuur je s-video beeld naar je composite-ingang. Bij composite worden hue/saturation uit hetzelfde signaal gelezen, terwijl dit bij s-video over een andere ader gaat. Laat je videokaart dus de output geven die je tv verwacht.

Clone-mode kan overigens nooit goed gewerkt hebben, aangenomen dat je TV niet zelfde resoluties aankan als je PC scherm.
Ik ben nogal een n00b op dit gebied, dus ik begrijp niet helemaal wat je nu zegt. Wat moet ik concreet doen om kleur te krijgen op m'n tv? Alvast heel erg bedankt!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Het signaal van S-video (geeft dus een zwart wit beeld, als je TV niks van de input moet hebben) naar Composiet zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door Mojo op 01-10-2007 15:28 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 20:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maak je gebruik van een verloopblokje met hierop 3 tulpstekkers? In dat geval inderdaad ergens in de opties kijken of je bovenstaande kunt doen.

Mocht je niet 3 tulpstekkers gebruiken, maar een op een toetsenbord lijkende aansluiting gebruiken dan zou ik even kijken of je een andere scart ingang van de TV kunt gebruiken. In dat geval ondersteund die scart aansluiting geen S-Video.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:31:
Maak je gebruik van een verloopblokje met hierop 3 tulpstekkers? In dat geval inderdaad ergens in de opties kijken of je bovenstaande kunt doen.

Mocht je niet 3 tulpstekkers gebruiken, maar een op een toetsenbord lijkende aansluiting gebruiken dan zou ik even kijken of je een andere scart ingang van de TV kunt gebruiken. In dat geval ondersteund die scart aansluiting geen S-Video.
Ik maak geen gebruik van een verloopblokje met 3 tulpstekkers.
Er gaat wel een op een toetsenbord lijkende aansluiting in mijn videokaart. Ik heb 2 scart ingangen op mijn tv die ik allebei heb geprobeerd: alleen zwart/wit resultaat.

Kan iemand mij als leek uitleggen hoe ik het signaal verander van S-video naar composiet? Dan probeer ik dat even... Nogmaals bedankt :)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je kabel wel s-video pinnen heeft, maar je TV niet. Dat betekend dat je settings in je driver moet veranderen (forceware tabje enzo).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 09:24
Bij composiet (1 geel tulpje) zit de kleur-informatie en helderheid in hetzelde signaal als het beeld zelf verpakt. Bij s-video gaan deze gegevens over aparte kabeltjes.
Bij moderne TV's kun je in het menu aangeven wat het ingangssignaal is indien zowel composiet als s-video wordt ondersteunt. Indien je deze instelt op composiet, maar vervolgens een s-video signaal instuurt, wordt dus niet op de juiste plaats naar de kleur-informatie gekeken en heb je zwart beeld.

Vermoedelijk verwacht je TV een composiet ingangssignaal. Kijk of je dit in een menuutje kunt wijzigen.
Het kan ook nog zo zijn dat je TV wel s-video verwacht, maar de SCART-kabel de bijbgehorende aansluitingen mist. Vaak zijn bij de goedkopere SCART-kabels lang niet alle pinnen intern verbonden.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik kom er nog steeds niet uit... Voor de duidelijkheid: ik heb een scart kabel die 2 uitgangen heeft, 1 voor beeld (met een stekker vergelijkbaar met die van een toetsebord) en 1 voor geluid (maar die gebruik ik niet omdat het geluid van mijn boxen van mijn pc ook prima is). Ik heb de scart stekker in beide ingangen op mijn tv geprobeerd, maar geen van beide werken in kleur.
Op mijn tv heb ik geen menu kunnen vinden waar ik een mogelijk signaal in kan stellen, terwijl het toch een vrij nieuwe tv is (grundig). Ik lees hier dingen over tulip stekkers, maar die gebruik ik helemaal niet. Ook kan ik bar weinig instellen in de setup van mijn videokaart, misschien ligt dat aan mij omdat ik nieuw ben met Windows Vista, maar het enige wat ik kan vinden is het Nvidia Control Panel in het configuratiescherm. Hierin kan ik ook niks over een signaal vinden... Iemand nog een mogelijke oplossing? Bvd!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:13

Plato112

Da is toch nie normaal!

Probeer anders een plaatje te vinden waarop de kabel staat die jij gebruikt, zo is het nogal onduidelijk. Het kan zijn dat je je pc op pal of ntsc hebt ingesteld en dat je tv alleen pal of alleen ntsc ondersteund. Nja kijk hier:http://www.computerhope.com/issues/ch000567.htm ff. Het is wel een veel voorkomend probleem en zoeken op laptop en tv geeft je waarschijnlijk meer resultaten.

Edit: kijk ook hier ff: De grote tv-out FAQ

[ Voor 8% gewijzigd door Plato112 op 01-10-2007 21:21 ]

Speed limits are like herpes.

Pagina: 1