Toon posts:

Dualboot win_xp & win_xp_64bit drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dualboot met windows xp prof en windows xp 64bit.
Nu dacht ik, ik maak 3 partities:
2 x 5gb waar op de ene win xp komt en op de andere win xp 64.
en 1 van 180gb(data)

Nu moet ik voor beide andere drivers gebruiken.
dus op het deel van win xp de xp drivers en op het deel van win xp 64 de 64 drivers.
Zou dit zomaar kunnen werken zonder problemen ?

De programma's komen op het 180gb deel.(suggesties zijn welkom)

alvast bedankt

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Ik zou de partities geen 5 maar 10 of 15 GB groot maken.

In theorie zouden de 32 bit drivers geen invloed mogen hebben op de 64 bit drivers, helemaal omdat ze op verschillende partities staan. Maar er zijn vaak nog geen 64 bit drivers voor oude hardware, zoek dit eerst uit voordat je met de 64 bits Windows begint.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

beste is 10 a 20 GB voor elke windows en aps te gebruiken, en de data (dovumenten en dergelijke) op de derde partitie te zetten, verder kan je voor de 32 bit windows gewoon 32bit drivers, en voor 64bit windows 64bit drivers gebruiken

de reden dat ik er voor kies om de apps op de eigen windows partitie te zetten is dat ik niet weet hoe leuk windows het gaat vinden als ook een andere windows van de zelvde exe gebruik maakt.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zijn vaak nog geen 64 bit drivers voor oude hardware, zoek dit eerst uit voordat je met de 64 bits Windows begint.
ik heb drivers gevonden voor m'n mobo en grafische kaart dus dat zit in orde dacht ik.
de reden dat ik er voor kies om de apps op de eigen windows partitie te zetten is dat ik niet weet hoe leuk windows het gaat vinden als ook een andere windows van de zelvde exe gebruik maakt.
Iemand die hier meer van weet?

-edit-
na nog eens goed lezen, blijkt dat xp- 64bit eigenlijk niet zo veel beter is en dat ik het maar gewoon bij xp prof laat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 21:54 ]