Toon posts:

2.5" hdd burn.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een seagate momentus 5400.2 100gb sata 2.5" hard drive.
M'n maat had die in z'n laptop steken en ramde die zo hard dicht dat hij niet meer werkte.
Hij had die eerst aan een vaste pc gehangen. de bios herkende de harddisk niet.

Nu wou ik de harde schijf eens testen en keek of er niets mis was met de chipset, nu zie ik dat er aan de power input enkele weerstandjes doorgebrand zijn.

Zou dit kunnen zijn van het aan sata aansluitingen van een 3.5" hdd (desktop hdd) te hangen?

zo nee koop ik best een mobile sata aansluiting als ik een nieuw printplaatje voor die hdd heb gekocht. niet?

Verwijderd

Nee, 2,5" gebruikt gewoon +5V. Mogelijk zijn wat connectors tegen elkaar aangekomen waardoor kortsluiting is ontstaan. Ik weet niet of dat nog te repareren valt. Beetje zonde om zo met fragiele en dure apparatuur om te gaan IMO.

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat heel z'n scherm wel nog werkt en z'n hdd niet meer.

Ik ben nu iig op zoek naar een shop waar ik zo'n printplaat kan bestellen, ik heb wel al een winkel gevonden waar ze zo'n harde schijf veropen voor 66euro, is dat ook een optie? de s/n is dezelfde, maar is het wel te vertrouwen, ik bedoel als de revisie niet dezelfde is of zo...

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Sja, wat heb je te verliezen? een nieuwe hdd heb je toch nodig.

Als het werkt kun je de data nog terugvinden, anders niet.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kan alsnog wel :gewoon een zelfde print (van een disk met headcrash) eronder schroeven .

ben je vaak vrij goedkoop uit :)

Verwijderd

S/N (Serial Number) kan als het goed is nooit dezelfde zijn, wel de P/N (Part Number). Maar of dat ook betekent dat het een specifieke revisie is?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik bedoen natuurlijk de part nummer :D

Verwijderd

Ja oke ik zeg het maar, straks bestel je iets verkeerds. :P

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf is in bestelling, maar nu heb ik gehoord dat een de printplaat van een nieuwe sata hdd een probleem kan geven met een andere hdd? Dit zou iets te maken hebben met de lba?

Verwijderd

LBA is het addresseringssysteem wat schijven gebruiken om een sector te vinden, vaak ook wel het aantal sectoren dat een schijf heeft (één sector is 512-bytes). Ik maak me meer zorgen om dat je schijf wellicht wel hetzelfde type heeft maar misschien een andere revisie heeft of anderzins toch verschilt van de printplaat/schijf die je nu bestelt hebt. Het blijft natuurlijk een gok.

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een gok, de harde schijf is besteld, ze kost 65€ dus die kost valt nog mee, het zou hel goedkoop zijn moest het daar mee op gelost zijn, maar dan moet ik nog hopen dat de platter niet af gebroken is....

Maar met al die poeha rond "clean room" en stof op harde schijven, ze moet maar net lang genoeg meer werken om ongeveer 1gb aan data af de schijf halen, dan mag ze ontploffen :D

en ja de revisie, de fabricant code van de schijf die ik besteld heb is ST9100824AS en deze code staat ook op de defecte schijf. Ik hoop dat een andere revisie een andere fabriekscode is?

anyway, ill keep u posted. btw: de schijf komt vrijdag binnen.

Verwijderd

Topicstarter
wel, de nieuwe harde schijf is binnen en geeft niet het gewenste resultaat, ook na een dag in de vriezer te zitten geen resultaat.

nog steeds geen harde schijf te zien in de bios, maar tijdens het laden van vista blijft de vista hangen op laden van een crc hdd driver, raar aangezien de hdd niet eens herkend wordt in de bios (ik laad vista wel van een andere hdd)

de volgende stap is de echte schijf er uit te halen en in de nieuwe te steken.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Misschien eens contact opnemen met Norman Data recovery. Die hebben tegenwoordig voor particulieren met niet veel haast een redelijk goedkope optie (een paar honderd euro ipv. duizend of meer).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1