Ad op NS-station

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Als ik op de ad klik (per ongeluk ;) ), verwijst het naar http://tweakers.net/undefined
IK heb op mijn server geen geluid en weet daarom niet waar het over gaat.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp werkelijk geen ene sikkepit van je verhaal. Dus wellicht is het handig als je even een wat duidelijkere omschrijving van je probleem geeft ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:12
Als je op dat reclame-filmpje van die kerel met die laptop op dat NS-station klikt, dan kom je terecht op http://tweakers.net/undefined

Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld te snappen? :P

Heb het hier ook trouwens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wat Ramon zegt :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, had banners al aangezet op de FP, maar heb em nog niet langs zien komen. De nogal heel erg beknopte probleemomschrijving in combinatie met de opmerking over geluid en niet weten waar het over gaat hielp niet echt zegmaar.
Mgoed er staat dus een advertentie op de FP waarin iemand met een laptop op een NS-Station zit en die advertentie verwijst niet naar een zinnig adres, juistem.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:43:
Hmm, had banners al aangezet op de FP, maar heb em nog niet langs zien komen. De nogal heel erg beknopte probleemomschrijving in combinatie met de opmerking over geluid en niet weten waar het over gaat hielp niet echt zegmaar.
Zie titel :)
Mgoed er staat dus een advertentie op de FP waarin iemand met een laptop op een NS-Station zit en die advertentie verwijst niet naar een zinnig adres, juistem.
Jup.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
Zojuist kwam hij bij mij ook langs.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" id="FLASH_AD" height="280" width="336">
<param name="movie" value="http://m.fr.2mdn.net/1574261/336x280_Infosupport_280907.swf?clickTag=http%3A//ad.nl.doubleclick.net/click%253Bh%3Dv8/35dc/3/0/%252a/y%253B140507125%253B0-0%253B0%253B18685256%253B4252-336/280%253B22792113/22809996/2%253B%253B%257Esscs%253D%253fhttp%3A//www.itafstuderen.com"><param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#">
<param name="wmode" value="opaque">
<param name="AllowScriptAccess" value="always">
<embed src="http://m.fr.2mdn.net/1574261/336x280_Infosupport_280907.swf?clickTag=http%3A//ad.nl.doubleclick.net/click%253Bh%3Dv8/35dc/3/0/%252a/y%253B140507125%253B0-0%253B0%253B18685256%253B4252-336/280%253B22792113/22809996/2%253B%253B%257Esscs%253D%253fhttp%3A//www.itafstuderen.com" quality="high" wmode="opaque" swliveconnect="TRUE" bgcolor="#" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" height="280" width="336">
</object>

Betreft dit stukkie.

offtopic:
Leuk stukkie reclame overigens :D

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 30-09-2007 14:31 . Reden: code leesbaarder gemaakt ]

_@/'

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nog een paar observaties mbt deze ad:

- Het is uiteindelijk een 3MB grote .flv die gestreamed wordt
- Hij begint automatisch te spelen (geluid staat default uit, dat is wel een goed punt, maar ik weet niet of het filmpje nu weer vanaf het begin begint als je het geluid aanzet). Ik zie geen mogelijkheden om het afspelen te stoppen of opnieuw te laten beginnen
- De url in het laatste frame is praktisch onleesbaar

Dus afgezien van het niet werken van de doorlink zelf is het een erg matige uitvoering

Intentionally left blank

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
crisp schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:17:
- Hij begint automatisch te spelen (geluid staat default uit, dat is wel een goed punt, maar ik weet niet of het filmpje nu weer vanaf het begin begint als je het geluid aanzet). Ik zie geen mogelijkheden om het afspelen te stoppen of opnieuw te laten beginnen
Nee, die loopt gewoon door. Gebruikt trouwens weinig cpu resources.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 30-09-2007 12:31 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
Overigens, nog iets. Er schijnen meer filmpjes te zijn die met het doel iets te maken hebben. Jammer dat ze ze er alleen neit in gebruiken: Het *lijkt* alsof ze hiervanaf worden gestreamed:

http://www.youtube.com/profile_favorites?user=infosupport1

Hier is de link aan het einde wel goed leesbaar, en de algehele kwaliteit van het filmpje is stukken beter.

_@/'

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:20

SeatRider

Hips don't lie

crisp schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:17:
Nog een paar observaties mbt deze ad:
- Het is uiteindelijk een 3MB grote .flv die gestreamed wordt
Dit vind ik ronduit asociaal. Datzelfde tweakers schrijft voor dat usericons maximaal 10kb groot mogen zijn om dataverkeer te beperken ten gunste van gebruikers met een tragere verbinding.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:01:
[...]

Dit vind ik ronduit asociaal. Datzelfde tweakers schrijft voor dat usericons maximaal 10kb groot mogen zijn om dataverkeer te beperken ten gunste van gebruikers met een tragere verbinding.
Ik vind een plaatje van 3MB die in een keer geladen wordt en het laden van pagina's vertraagd iets anders dan een "rustige" stream.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:10

Nakebod

Nope.

Ik heb de "ad" inmiddels ook eens gezien, en bekeken met geluid, je moet toch wat soms :+

Nu had ik toch altijd het idee dat een reclame altijd een boodschap moet overbrengen, waardoor je toch wel geïnteresseerd zou moeten raken.
Schijnbaar is een boodschap overbrengen tegenwoordig niet meer nodig.

Enige positieve is idd dat het geluid standaard uitstaat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:39
Nakebod, reclame is veel complexer dan simpel een boodschap overbrengen. Perifere communicatie is tegenwoordig zoveel belangrijker..

|>

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nakebod schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:29:
Nu had ik toch altijd het idee dat een reclame altijd een boodschap moet overbrengen, waardoor je toch wel geïnteresseerd zou moeten raken.
Schijnbaar is een boodschap overbrengen tegenwoordig niet meer nodig.
De boodschap die ze willen overbrengen is dat je - als je via www.itafstuderen.com gaat stagelopen of afstuderen - bezig zult zijn met niet alleen serieuze dingen maar ook wat grappigere. Ergo: Info Support, het bewuste bedrijf, is toch wel heel hip en informeel.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

SeatRider schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:01:
Wij maken de advertenties niet, he? Je opmerking over "datzelfde tweakers" is dus niet zo terecht.

Overigens mogen de zgn. webicons 100kb zijn en daar kan je er in theorie 25 of meer verschillende van op een pagina krijgen. Van deze advertentie kan je er maar een tegelijk krijgen en dat is dan ook nog eens met beperkte bandbreedte door de streaming.

Maar de observatie van crisp was sowieso bedoelt om aan te geven dat hij de film ook nogal groot vindt, dus ik snap niet zo goed wat je met bovenstaande opmerking uberhaupt probeert te zeggen? :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:20

SeatRider

Hips don't lie

ACM schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:09:
[...]
Wij maken de advertenties niet, he? Je opmerking over "datzelfde tweakers" is dus niet zo terecht.
Jullie maken ook de usericons niet, maar stellen wel de regeltjes op. Het zou wel eens verkeerd kunnen overkomen als om commerciele redenen adverteerders meer slack wordt ge-cut dan de users ;)
Maar de observatie van crisp was sowieso bedoelt om aan te geven dat hij de film ook nogal groot vindt, dus ik snap niet zo goed wat je met bovenstaande opmerking uberhaupt probeert te zeggen? :)
Ik was het dus met Crisp eens :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik vond eigenlijk puur de combinatie van gelijk afspelen en geen mogelijkheid tot stoppen een probleem in samenhang met de totale grootte. Daarbij zette ik halverwege pas het geluid aan, maar toen had ik al de helft gemist en zag ik geen mogelijkheid om het filmpje opnieuw te laten beginnen; dat is dan helemaal een gemiste kans, zeker gezien het feit dat deze ad blijkbaar gecapped is want ik heb 'm daarna niet meer gezien...

Intentionally left blank

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
crisp schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:32:
Ik vond eigenlijk puur de combinatie van gelijk afspelen en geen mogelijkheid tot stoppen een probleem in samenhang met de totale grootte. Daarbij zette ik halverwege pas het geluid aan, maar toen had ik al de helft gemist en zag ik geen mogelijkheid om het filmpje opnieuw te laten beginnen; dat is dan helemaal een gemiste kans, zeker gezien het feit dat deze ad blijkbaar gecapped is want ik heb 'm daarna niet meer gezien...
Dan hebben wij een verschillende cap. Ik heb hem meerdere keren gezien.

Verwijderd

Simon schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:31:
Nakebod, reclame is veel complexer dan simpel een boodschap overbrengen. Perifere communicatie is tegenwoordig zoveel belangrijker..
De reclameboodschap, hoe verborgen ook, blijft bij mij maar zelden hangen. Zo van: ik snap de grap, het was leuk maar van wie was die reclame nou eigenlijk... Maar goed, dat heet dus "perifere communicatie." :D
Pagina: 1