Kwalitatieve coax kabel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik ga in men nieuwe huis kortelings coax kabel voor de TV trekken, nu had men schoonvader nog wat coax in zen garage liggen van een overschot op zen werk, die gebruikt was om van die bewakingscameras mee aan te sluiten.

Op de kabel staat het volgende : RG59 BU 75 ohm MIL-C-17G (16) 11/04

Ik heb al wat gezocht op google, en vind wel enkele PDF bestanden ( oa deze : http://www.mouser.com/catalog/625/796.pdf ), maar allemaal even chinees voor me.

Mag ik die coax gebruiken voor TV signaal, of is dit echt bagger kwaliteit die ik beter laat liggen ?

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Je kunt beter een paar centen uitgeven en bijvoorbeeld Hirschmann KOKA 499 kabel halen (50 ohms). 75 ohms werd veel gebruikt in 10 mbit ethernet netwerken (coax) en kan je signaal nadelig beinvloeden...
Op je vraag of het mag.. ja van mijn wel ;) maar verwacht er niet teveel van

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 18:27 . Reden: zpelfaud en antwoord op vraag of het mag... ]

Verwijderd

Ehhmmm... Tasslehoff, da's precies andersom. RG59 (75 ohm) is uitstekend geschikt voor TV, en RG58 (50 ohm) werd gebruikt voor 10Mbit coax netwerken.

Oftewel, Falcon10, ga je gang, gaat prima werken. En wanneer die kabel bedoeld was voor bewakingscamera's zal 't met de afscherming ook wel goed zitten. Het verschil met Hirschmann kabel zal nihil zijn.

Verwijderd

* schaam *

@ afterlife : je hebt gelijk, blaatte te snel ...

@TS -> Stupid is with him ^^^^^^

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:25:
Je kunt beter een paar centen uitgeven en bijvoorbeeld Hirschmann KOKA 499 kabel halen (50 ohms). 75 ohms werd veel gebruikt in 10 mbit ethernet netwerken (coax) en kan je signaal nadelig beinvloeden...
Op je vraag of het mag.. ja van mijn wel ;) maar verwacht er niet teveel van
Het is geen KOKA499 maar KOKA799.
KOKA 799 heeft een betere afscherming dan RG59.
Gebruik ook de pluggen van Hirschmann die zijn ook goed

PGEQRZEM