Toon posts:

mobo's met pci-e 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om op zeer korte termijn mijn pc weer even flink te verbouwen, en een nieuw moederbord is natuurlijk het eerste waar ik naar op zoek ga.

daarom vraag ik mij af welke borden er al in de omloop zijn met pci-e 2.0, en in hoeverre deze interessant zijn voor een (beginnende) overklokker.

Als deze keuze nog (te) beperkt is, zou het dan verstandiger zijn om daarop te wachten, of zou ik nog lang genoeg kunnen doorgaan met een high-end pci-e 1 bord? hierbij ook met het oog op verdere toekomstige upgrades van videokaarten en dergelijken, die dan misschien 2.0 nodig hebben. of hoef ik mij daar nog niet druk over et maken?

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 08:21
Op een moederbord met PCI-E 1.1 kunnen ook PCI-E 2.0 kaarten (was laatst een topic over :D).
De moederborden met P35-chipset (ICH9) bijvoorbeeld heeft PCI-E 1.1 sloten (sla me niet in elkaar als t straks niet zo blijkt te zijn).

zie ook :
Welke moederborden hebben PCIe1.0 en welke PCIe1.1

[ Voor 23% gewijzigd door MilaNL op 29-09-2007 18:19 ]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20

HugoBoss1985

Xenotech

Toch wel leuk dat verhaaltje over dat Gigabyte moederbord met de X38 chipset.
Ik heb de review van Anandtech ook even gelezen.
Daar word, vanzelfsprekend, gezegd dat het moederbord nog in redelijke beta fase is (dus ook het bios) en dat er in de toekomst leukere benchmarks worden neergezet.

Ik ben voornamelijk benieuwd wat pci-e 2.0 (Lees: een pci-e 2.0 kaart op een pci-e 2.0 bord en op een pci-e bord.) gaat doen met die benchmarks, want dat is voor mij DE reden om een x38 bordje te kopen.
5% meer cpu performance doe ik het niet voor! :P

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-09-2007 11:20 ]