Toon posts:

partitie maken geschikt voor DOS prgr

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand weet of je uitsluitend mbv xp pro sp2 op een schijf met een ( zg uitgebreide ) partitie een partitie kunt bijmaken die geschikt is voor een DOS prgr ? Nu is alles NTFS formatted op die schijf .....

Met dank :) voor antwoord, leon25 8)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=fat32 partitie maken windows xp]?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DOS ondersteund geen FAT32. Je zou wel een deel FAT16 kunnen maken, en daar kan je via DOS wel bij komen.

Ey!! Macarena \o/

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Doe eens handig, en download Microsoft Virtual PC 2007. Hierin kun je DOS installeren(Of een win98 bootdisk gebruiken) en vervolgens je applicatie in draaien.

Hoef je niet te rebooten, geen obscure partities op je schijf, en helemaal handig: Je kan de virtuele PC afsluiten en gewoon lekker verder werken in je bestaande OS.

MS VPC 2007 is gratis, en met 50mb Virtuele Disk kun je al uit de voeten.

Verwijderd

Je kunt ook DOSBox eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:25:
DOS ondersteund geen FAT32. Je zou wel een deel FAT16 kunnen maken, en daar kan je via DOS wel bij komen.
Haja, inderdaad. Ik zie dat xp me wel toe staat om een flashdrive ( FAT formatted ) wederom te formateren, en ik kan dan kiezen tussen FAT32 en FAT :)

Maar de bedoelde schijf is volledig NTFS formatted ( door xp, tijdje terug ) en xp weigert FAT te formateren nu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :) allemaal voor de adviezen en de linken, we gaan het nazien.

Verwijderd

Je moet het ook niet doen met XP zelf. Pak een tool zoals PartitionMagic.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me gewoon een kwestie van zoeken en nadenken :)
We hebben bovendien hier in de FAQ ook een deel over bestandssystemen voor Windows opgenomen met naslaglinks.

Maar gezien het gebrek aan eigen inzet (zelf zoeken is wel het minste) en andere zaken die vergeleken met de Windows Clients - Policy ontbreken gaat dit topic ook dicht.

Rest me nog te vermelden dat je via de GUI binnen Windows vaak minder opties hebt dan met de commandline tools die je ter beschikking hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.