[windows server 2000] Probleem met mailverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Mijn kantoor is verhuisd, en ik heb het internet van het netwerk opnieuw moeten configureren. Alleen doet mijn e-mail (verzenden) het nu niet meer. Er wordt gewerkt met Exchange server, en de mailboxen krijgen wel de inhoud van de mailboxen te zien en kunnen email ontvangen, alleen werkt het versturen niet meer. Ik krijg steeds de volgende melding te zien.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: testbericht 2
Verzonden: 29-9-2007 16:31

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

x@x.x op 29-9-2007 16:39
Het bericht heeft het e-mailsysteem van de geadresseerde bereikt, maar kan niet worden bezorgd. Probeer het bericht opnieuw te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder als u hier weer niet in slaagt.
<bedrijfx2.bedrijfx.local #5.3.0>

Ik heb geen verstand van microsoft exchange server en weet ook niet hoe ik dit moet oplossen, zou iemand me misschien kunnen helpen.

Ik ben op zoek gegaan naar de SMTP-server (ik neem aan dat er daar een probleem is), maar ik kan niet echt vinden waar ik dit moet configureren.

[ Voor 15% gewijzigd door Timmeah op 01-10-2007 15:19 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Je zegt dat je verhuisd bent. Heb je daar soms ook een andere provider?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Timmeah
Ja, ik heb hier UPC, de SMTP-server is ingesteld om mails te versturen via XS4ALL waar we eerst zaten volgens mij.

Kan ik dit ergens veranderen/checken in de Exchange System Manager of iets dergelijks?

[ Voor 5% gewijzigd door Timmeah op 29-09-2007 17:16 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Timmeah schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:16:
Ja, ik heb hier UPC, de SMTP-server is ingesteld om mails te versturen via XS4ALL waar we eerst zaten volgens mij.

Kan ik dit ergens veranderen/checken in de Exchange System Manager of iets dergelijks?
Ja, je server opzoeken en daar onder het smtp-protocol kijken en dan je smart-host instellen voor de mail server van UPC.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Timmeah
Super! Het werkt weer, IP van smtp.upcmail.nl ingetikt, en mailen werkt weer.

Heel erg bedankt!

• Timmeah
Ik krijg toch nog een eigenaardige fout. Ik heb net naar een e-mailadres gemaild waarvan ik met vrij veel zekerheid kan zeggen dat het een bestaand e-mail adres is. Alleen ik krijg de volgende mail van "systeembeheer" met onderwerp: onbezorgbaar.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: onderwerp
Verzonden: 1-10-2007 15:31

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

werkend@mailadr.es op 1-10-2007 15:31
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mail account niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<viefep12.chello.at #5.1.1>

Weet iemand of dit aan een instelling van me Exchange System Manager kan liggen?

• Timmeah
Niemand? Fout komt heel vaak voor namelijk, mails komen wel aan, maar bericht wordt wel weergegeven.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Precies wat er gezegd wordt; het email adres bestaat niet op de mailserver van de ontvangende partij...
Pagina: 1