Ik heb voor onze vereniging een Onkyo receiver en een setje JBL 5.1 speakerset gekocht. Nu heb ik een vraag. Ik heb hier helemaal geen verstand van. Ik heb al de boxjes behalve de subwoover op de Onkyo aangesloten maar krijg maar geluid uit 2 boxjes. Als ik de kabeltjes van de boxen die het doen op een andere ingang aansluit is het geluid weer weg. Ik weet dat er misschien veel mogelijkheden zijn maar zou iemand mij kunnen helpen?
Verwijderd
OMG
Dit is een grap hoop ik?
Eerst je een hoop geld uit de zak laten kloppen zonder te weten schijnbaar wat je hebt gekocht, vervolgens aansluiten en dat ook nog eens zoals het niet hoort (waar denk je dat de sub voor dient?) .
Hint, zoek in de handleiding eens naar "all channel stereo" .. denk dat je al wat meer speakers aan de gang krijgt
oh, de sub zou ik ook aansluiten, geeft nog wel eens lage tonen als je muziek luistert bijvoorbeeld..
Eerst je een hoop geld uit de zak laten kloppen zonder te weten schijnbaar wat je hebt gekocht, vervolgens aansluiten en dat ook nog eens zoals het niet hoort (waar denk je dat de sub voor dient?) .
Hint, zoek in de handleiding eens naar "all channel stereo" .. denk dat je al wat meer speakers aan de gang krijgt
oh, de sub zou ik ook aansluiten, geeft nog wel eens lage tonen als je muziek luistert bijvoorbeeld..
5.1 tover je niet direct uit alles dat je afspeelt. Zet de versterker inderdaad eens op Dolby Pro-Logic II (bij muziek ofzo), of all channel stereo. Sluit daarnaast je sub aan, klinkt anders zo stom.
Ik weet wel wat een sub doet. Ik heb hem alleen niet aangesloten omdat er geen kabeltje erbij was. Die moet ik nog kopen. Ik dacht dat je geluid standaard werd verdeeld op de 5.1.
Verwijderd
Aangaande sub aansluiten: Als je een high-input hebt kun je al een begin maken met elektriciteitssnoer, ik ga er niet vanuit dat het om een vereniging van audiofielen gaat LOL ...
Maar serieus, 5.1 krijg je alleen als je prologic II inschakelt (mid en hoog uit achterspeakers) of all channel stereo (naam zegt het al). Standaard sturen vrijwel alle receivers 2.0 uit, afhankelijk van de instellingen op je receiver pak je op stereo soms ook 2.1 aan. 5.1 moet ofwel via het aangeboden signaal (Dolby Digital of DTS) ofwel via de DSP van de receiver (prologic II en acs) opgepakt worden.
Maar serieus, 5.1 krijg je alleen als je prologic II inschakelt (mid en hoog uit achterspeakers) of all channel stereo (naam zegt het al). Standaard sturen vrijwel alle receivers 2.0 uit, afhankelijk van de instellingen op je receiver pak je op stereo soms ook 2.1 aan. 5.1 moet ofwel via het aangeboden signaal (Dolby Digital of DTS) ofwel via de DSP van de receiver (prologic II en acs) opgepakt worden.
Pagina: 1