Voor een simulatieproject heb ik een Java-programmaatje geschreven dat automatisch meerdere simulaties na elkaar (of tegelijkertijd, in het geval van multi-core systemen) start. De simulaties zelf draaien in een apart proces, dat gemaakt wordt met Runtime.exec(). Vooralsnog zet ik zelf de priority van het zo gemaakte proces lager (met de Windows task manager) als ik de computer ook nog wil gebruiken voor andere zaken. Ik vraag me af of dit ook automatisch kan.
In de API docs van java.lang.Process, java.lang.ProcessBuilder en java.lang.Runtime kan ik niets vinden over het veranderen van de priority van nieuwe processen en ook Google levert weinig op. Weet iemand wellicht of hier een mogelijkheid toe bestaat? Java Threads hebben wel een instelbare priority; misschien is het zo dat gespawnde processes de priority van hun parent thread erven? Dat zou mijn probleem ook oplossen.
Bij voorbaat dank
In de API docs van java.lang.Process, java.lang.ProcessBuilder en java.lang.Runtime kan ik niets vinden over het veranderen van de priority van nieuwe processen en ook Google levert weinig op. Weet iemand wellicht of hier een mogelijkheid toe bestaat? Java Threads hebben wel een instelbare priority; misschien is het zo dat gespawnde processes de priority van hun parent thread erven? Dat zou mijn probleem ook oplossen.
Bij voorbaat dank