Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Java] Thread & process priority

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:38
Voor een simulatieproject heb ik een Java-programmaatje geschreven dat automatisch meerdere simulaties na elkaar (of tegelijkertijd, in het geval van multi-core systemen) start. De simulaties zelf draaien in een apart proces, dat gemaakt wordt met Runtime.exec(). Vooralsnog zet ik zelf de priority van het zo gemaakte proces lager (met de Windows task manager) als ik de computer ook nog wil gebruiken voor andere zaken. Ik vraag me af of dit ook automatisch kan.

In de API docs van java.lang.Process, java.lang.ProcessBuilder en java.lang.Runtime kan ik niets vinden over het veranderen van de priority van nieuwe processen en ook Google levert weinig op. Weet iemand wellicht of hier een mogelijkheid toe bestaat? Java Threads hebben wel een instelbare priority; misschien is het zo dat gespawnde processes de priority van hun parent thread erven? Dat zou mijn probleem ook oplossen.

Bij voorbaat dank :)

TheStreme - Share anything with anyone

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:16

bloody

0.000 KB!!

start /low <jouwprog>
:P >:)

nope

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

op de volgende site staat volgens mij wel wat je wilt:

http://www.oreilly.com/ca.../excerpt/#EXJ-CH-6-SECT-4

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Eelke Spaak
Hmm... dat werkt natuurlijk. Bedankt :o

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:12
Je verliest natuurlijk wel in een keer je platform onafhankelijkheid ;) Maar waarom start je de simulaties niet gewoon als aparte thread in Java? Of zijn die niet in Java geschreven? Want een Thread heeft de setPriority methode :)

• Eelke Spaak
Marcj schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:19:
Je verliest natuurlijk wel in een keer je platform onafhankelijkheid ;) Maar waarom start je de simulaties niet gewoon als aparte thread in Java? Of zijn die niet in Java geschreven? Want een Thread heeft de setPriority methode :)
Nee, het gaat om een programma dat ik niet zelf geschreven heb en niet open-source is. Aangezien ik zelf het meeste thuis ben in Java heb ik een klein programmaatje geschreven dat automatisch configuratiebestanden voor de simulator aanmaakt en de simulatie start. Hoef ik er niet bij te blijven de hele tijd :) .

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Eelke Spaak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:07:
Java Threads hebben wel een instelbare priority; misschien is het zo dat gespawnde processes de priority van hun parent thread erven? Dat zou mijn probleem ook oplossen.
Uit de API van Thread:
When code running in some thread creates a new Thread object, the new thread has its priority initially set equal to the priority of the creating thread, and is a daemon thread if and only if the creating thread is a daemon.
Nu kun je proberen hierop te vertrouwen, maar daar schiet je nog steeds niets mee op als het programma de priority alsnog hoger instelt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Waar je, als je de documentatie mag geloven, nauwelijks op kunt vertrouwen...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1