Toon posts:

Probleem met pc

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc:

Asus p5n32-sli premium (srry vergete erbij te zette :P)
Intel core2duo e6600
evga 7950 ko
2x1GB ocz geheugen pc 6400
recom 600 watt
TT 8004BWS
asus Quietrack lightscribe

Ik heb mn mobo en geheugen al opgestuurd als rma en heb ondertussen beide weer binnen maar mijn pc doet het nog steeds niet goed.

In DXDIAG herkent hij de moederbord naam en producent niet
in bf2 kan ik niet van de server af want dan hangt de pc
Als ik filmpje kijk op youtube dan heb ik kans dat mn internet hangt sluit ik m en dan kijk ik in Windows taakbeheer en daar staat IE nog steeds aan en krijg deze er niet uit verwijdert, wil ik mn pc vervolgens afsluiten gaat hij niet verder dan 1 programma afsluiten en dan hangt de pc.
Nieuwe installatie van windows nog steeds t zelfde probleem.
memory timings en voltage handmatig ingestel en bios naar nieuwste versie geflashed.

PLZ weet iemand wat er mis is word er gek van :P

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 18:04 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 14:32
en wat voor mobo heb je dan?
windows 98?

hier al eens gekeken?

[ Voor 53% gewijzigd door Japidoff op 29-09-2007 15:59 ]

gang is alles

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga eens wat dingen proberen uit de volgende FAQ.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is voor ons heel moeilijk te zeggen waar het probleem zit met deze info. Begin bijvoorbeeld eens met je RAM geheugen te testen met Memtest86.

Succes er mee :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Test inderdaad eens je RAM, en kijk of je chipsetdrivers überhaupt zijn geïnstalleerd. En neem inderdaad eens de FAQ door, doesn't hurt! :)

Verwijderd

Topicstarter
heb cpu-z gedownd en daarin herkent hij t moederbord wel en de fabrikant maar in windows (dxdiag) niet

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:15:
heb cpu-z gedownd en daarin herkent hij t moederbord wel en de fabrikant maar in windows (dxdiag) niet
Dat staat toch volledig los van je overige problemen? Het vastlopen e.d.? Dit lijkt me dan wel het minst belangrijk, sowieso moet je al helemaal niet op DXDIAG afgaan. Heb je nu al je chipsetdrivers geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Mee bezig :P

edit: btw ik heb een recom voeding en bij normaal gebruik verbuikt i 120 watt laat hij zien achter op de voeding is dit niet wat weinig :S ???

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 19:23 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:18:

edit: btw ik heb een recom voeding en bij normaal gebruik verbuikt i 120 watt laat hij zien achter op de voeding is dit niet wat weinig :S ???
Dat kan best kloppen :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[message=,noline]thamaddog schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:18[/message]:

Nee. Dat een voeding een X aantal watts kan leveren betekent niet dat ie dit de hele tijd doet. Hij geeft zoveel als je systeem nodig heeft en dat is zelfs bij high-end systeem niet zoveel als je denkt. Iig nooit de volle 100% die een A-merk PSU kan leveren. In jou geval absoluut geen 600 watt. Verder is Recom nou niet echt een A-merk dus wss kan ie minder constant leveren maar is 600 de piekspanning.

[ Voor 12% gewijzigd door TEAMIKKE op 29-09-2007 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
kheb stage gelopen bij de importeur van recom en meerdere casemod artikelen. heb nog nooit een klacht vernomen van een recom 600watt voeding dus ben er een beetje vanuit t gaan dat dat t probleem al niet was bij mij :P kzag meer a-merk spullen terug komen (voedingen) dan de recom 450 en 600 watt. maarja buiten dat vind ik t vreemd toen ik de spullen aankocht deed alles het maar opeens kreeg ik van die rare dingen. merja kga nu eens kijke of i niet gaat freezen :P

Verwijderd

[zeikmode]
maar is 600 de piekspanning.
600 (watt) is het vermogen dat de voeding aankan. De piekspanning zal waarschijnlijk ergens rond 230~240 Volt liggen :P
[/zeikmode]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks man voor alles dat je hebt getypt na maanden gek*t werkt 't weer (hoop langer dan 1 dag :P )
Heb alles opnieuw gedownload en opnieuw geinstalled :P ook heb ik alles in mn pc opnieuw vast gemaakt. weet niet wat er nu echt fout zat maar hij doet het weer :P

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Beetje offtopic: Zag in je andere (gesloten) topic dat je bepaalde dingen al rma gestuurd had. Natuurlijk is het niet de bedoeling artikelen rma te sturen zonder dat je zeker weet dat ze stuk zijn. (kan je in sommige gevallen ook nog gedonder mee krijgen zelfs)

Verwijderd

Topicstarter
Heb eerst het moederbord terug gestuurd en die werd als kapot bewschouwd hun hebben het getest. van het geheugen heb ik niks gehoord hun hebben mij gewoon nieuwe gestuurd.
De fout moet denk ik ergens zitten bij het gedoe van: event 10016 dcom.
Ik heb alleen nergens gevond hoe of wat ik t aan het werk krijg :S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens fora's ligt het aan het gedoe rond dcom :S
De beschrijving op microsoft is voor 64bit versie xp en ik heb 32 bit.
Weet iemand wat ik allemaal aan en uit moet zette als je de fora's leest zegt de een zet dit aan en de ander zet dit uit. :S

Verwijderd

warcow schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:05:
Beetje offtopic: Zag in je andere (gesloten) topic dat je bepaalde dingen al rma gestuurd had. Natuurlijk is het niet de bedoeling artikelen rma te sturen zonder dat je zeker weet dat ze stuk zijn. (kan je in sommige gevallen ook nog gedonder mee krijgen zelfs)
Ben jij van de RMA politie dan? :/

Als iemand denkt dat iets kapot is, dan is het zijn of haar goed recht deze terug te sturen. Als jij een nieuwe auto koopt en je hoort een tik, dan ga je ook terug. Of ga je dan eerst vragen stellen op een forum? Fabrikant kan je hooguit de deur wijzen of je spullen terugsturen omdat er niets mis mee is.

• warcow
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:04:
[...]

Ben jij van de RMA politie dan? :/

Als iemand denkt dat iets kapot is, dan is het zijn of haar goed recht deze terug te sturen. Als jij een nieuwe auto koopt en je hoort een tik, dan ga je ook terug. Of ga je dan eerst vragen stellen op een forum? Fabrikant kan je hooguit de deur wijzen of je spullen terugsturen omdat er niets mis mee is.
Wat ik gaf was gewoon een goed advies. Feit is gewoon dat veel computerbedrijven er een hekel aan hebben als je iets met rma doet terwijl het goed zou werken.
Je voorbeeld met die auto gaat natuurlijk ook niet op. We hebben het hier niet over auto's, en in dit geval was het absoluut niet zeker dat de onderdelen kapot waren.

Verwijderd

warcow schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:10:
[...]

Wat ik gaf was gewoon een goed advies. Feit is gewoon dat veel computerbedrijven er een hekel aan hebben als je iets met rma doet terwijl het goed zou werken.
Je voorbeeld met die auto gaat natuurlijk ook niet op. We hebben het hier niet over auto's, en in dit geval was het absoluut niet zeker dat de onderdelen kapot waren.
Hekel of niet, daar zijn ze fabrikant voor. Hadden ze maar geen fabrikant moeten worden.

Ik kan er echt niet wakker van liggen dat ze iets moeten nalopen waar waarschijnlijk niets mis mee is. Als ik iets vaags bemerk aan m'n aankopen dan gaan ze hun best maar doen.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
warcow schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:10:
[...]

Inderdaad. En bovendien willen ze nog wel eens onderzoekskosten rekenen voor een foutieve RMA. En flik je het te vaak, dan zouden ze wel eens kunnen weigeren om nieuwe RMAs van je in behandeling te nemen. RMAs, daar moet je zuinig op zijn. En nee, ik heb zelf nog niks RMA hoeven te sturen (de afgelopen vijftien jaar iig niet). En bovendien is er ook nog zoiets als een beetje fatsoen; dat je eerst zelf grondig alles naloopt, voordat je zoiets zegt als: "Ze gaan hun best maar doen; daar zijn ze toch fabrikant voor geworden." Het voordeel voor mij is dan ook, dat wanneer ik ooit om een RMA moet komen, ik zelf geen krediet verspeeld zal hebben.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord was echt kapot, geheugen volgens hun ook maar probleem blijft nu alleen nog software matig lijkt mij, in de log blijft event 10016 DCOM, heb het allemaal aangezet en uit maar geen verschil, hij doet 't nog niet goed. Ik ga nu xp 64 bit bij iemand ophalen en ultimate 64 bit kijke of dit werkt, dat DCOM gedoe krijg je alleen maar een slecht humeur van. Weet iemand of windows update / asus drivers een conflict kunnen geven?

Verwijderd

Topicstarter
DCOM probleemp opgelost, maar hij doet het nog steeds niet goed :S
ik draai nu 64 bit windows xp pro, wil battlefield 2 opstarten maar hij wil wel maar kapt dan, het proces blijft wel in taakbeheer verder lopen en kan het er niet uit verwijderen. Reboot via windows is onmogelijk :S

• warcow
Bizar, gezien je zowel mobo als geheugen al vernieuwd hebt. In zo'n geval kan het nog softwarematig of hardwarematig zijn.
Hardware zou ik kijken richting cpu, of een compatibaliteits probleem tussen verschillende onderdelen. (dat kan vanalles zijn, bijvoorbeeld een geluidskaart die niet samen wil werken met een bepaald moederbordtype.)
Softwarematig zou ik het in de kant van drivers of programma's zoeken aangezien je windows al opnieuw geinstalleerd hebt.

Directe adviezen heb ik zo niet, er gaat waarschijnlijk veel tijd in zitten om de oorzaak te vinden. (tenzij iemand hier toevallig ervaring heeft met dit probleem icm dezelfde hardware)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft bij het probleem DCOM.
Hij heeft het hele tijd over dat hij geen local activation rechten heeft, heb dat juiste op allow gezet :S
Vind het maar vaag alles gedaan zoals op microsoft staat maar schiet er niks mee op.
Telkens als iets freezes en reboot de pc dan staat er in de log 2 maal de DCOM error

• warcow
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:36:
t blijft bij het probleem DCOM.
Hij heeft het hele tijd over dat hij geen local activation rechten heeft en heb dat juiste op allow gezet :S
Vind het maar vaag alles gedaan zoals op microsoft staat maar sgiet er niks mee op.
Telkens als iets freezes en reboot de pc dan staat er in de log 2maal de DCOM error
En dan nog kan het bijvoorbeeld de cpu zijn. Stel die maakt ergens continu dezelfde fout waar windows dan een leuke "DCOM" error bij bedenkt..? :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Post die DCOM errors uit je eventlog dan hiero. En wat je allemaal al geprobeerd hebt. Grote kans dat die DCOM errors niet eens relevant zijn.

Verder heb je het eerst over WinXP x86 en dan over x64. Vergeet niet dat niet alle x86 software ook 100% correct op een x64 OS werkt. En heb je wel braaf alle chipset drivers geinstalleerd ?
Beter gezegd: heb je de FAQ in dit topic sowieso al wel gelezen ?

PS: Het is niet mijn gewoonte om mede-tweakers op hun taalgebruik aan te spreken, maar jij maakt het wel heel erg bont. Sterker nog: jij hebt de twijfelachtige eer om de 1ste te zijn :+

Zoals ook in de FAQ staat, wordt MSN-koeterwaals op T.net niet gewaardeerd. Je taalgebruik komt zo knullig over, dat de meeste mensen waarschijnlijk niet eens de moeite zullen nemen om je van goed advies te voorzien ... Hoofdletters, punten, correct geschreven woorden en fatsoenlijke zinsopbouw lezen wel zo makkelijk ;) Grote kans dat je topic anders op slot gaat ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
heb winxp 64 bit verwijdert, Quicke format ntfs, winxp 32 bit, chipset drivers, nvidia.nl vga drivers vanaf geplukt, rond de 90 updates gedownload van microsoft, lekker alles laten installeren en heb opeens nu nergens last van hopelijk ook straks niet als ik opsta :)

Verwijderd

Heb zelf onverklaarbare problemen gehad met mijn PC. Deze ging soms hangen als ik mijn DVD speler gebruikte, zowel bij lezen als schrijven. Eerst met een IDE, daarna ook met een nieuwe SATA brander. Alles geprobeerd, inclusief stresstesten.

Uiteindelijk bleek het bij aan de spanning van het geheugen te liggen. Die stond in mijn BIOS op auto. Nadat ik deze van auto op 1,90 Volt gezet had was het probleem over. Iets met de 965 chipset die sommige geheugenmodules te laag aanstuurt.

Note: alles op stock, niks overclocked.
Pagina: 1