[XP] Netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

Het verhaal
Ik heb sinds kort een pc in elkaar lopen knutselen. Alles ging lekker en xp staat er nu ondertussen op. No problemo's tot zo ver. Netwerkkaart drivers geinstalleerd, even een zootje zooi van internet af gedownload. Ik zet hem uit om de volgende dag er mee verder te gaan. De volgende dag: geeft hij aan, geen netwerkkabel aangesloten. Dus ik alles checken. Alles zit gewoon goed. De router staat ook gewoon aan waar hij op staat aan gesloten. Dus ik prop die kabel van me pc in een switch en de lampjes beginnen te branden. Ik prop vervolgens een kabel van die switch naar me pc en huppa ik heb weer internet.. hoe kan dit :S hoe krijg ik dit ongedaan dit gemekker.

Ik weet wel dat ik gister 2 updates op mijn blanko xp sp2 install heb laten installeren. Maar dat zijn die standaard dingen, dat je installer wordt geupdate. Voor de rest kan ik me weinig bedenken wat nog meer.

Ook heb ik al reeds opnieuw me netwerkkaart drivers geinstalleerd zonder succes.

Btw, de netwerkkaart zit geintergreerd op me mb.

heeft iemand enig idee hoe dit kan?

alvast bedankt

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet je snelheid van je netwerkkaart eens op auto-negotiate, of als hij daar al op staat, op 100 Mb Full duplex. Kijk dan of hij het nu wel doet. Tevens wat meer info over je computer kan geen kwaad, zoals welke moederbord, welke chip heeft je netwerkkaart?

Commandline FTW

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

idd stom van me er niet bij te zetten om welk mobo het gaat, het gaat om de Gigabyte-p35 DS3R/S3R
oftewel deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GPEG50

Ondertussen heb ik al het 1 en ander geprobeerd: een 2e xp ernaast geknald en daar de drivers weer opgezet. Deze had ook problemen, maar als ik de switch ertussen zette dan deed hij het weer wel. De ene keer start hij met de switch zonder problemen op. De andere keer moet ik eerst de stroom ervanaf halen. En weer een andere keer doet hij het gewoon helemaal niet...

Ik heb overigens dit moederbord net nieuw gekocht net zoals de rest van al mijn onderdelen. toen ik van snelheid ging wisselen wat ik vanmiddag ook probeerde zonder resultaat vond hij plots wel weer me kabel, na een herstart was hij hem weer kwijt. Nu ik het nogmaals probeer helpt het weer niks.

Ik begin steeds meer te twijfelen of me MB niet gewoon naar de haaien is, want hij had eerst ook problemen met me ram. Ik draai nu op 1 streepje zonder problemen.

voor de rest draait hij vlekkenloos, alles laat zich probleemloos installeren...

hoort btw je netwerkkaart lampje niet zowat gelijk te gaan branden als je pc opstart? en niet pas in windows?

[ Voor 15% gewijzigd door BlackHawkDesign op 29-09-2007 19:35 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat lampje ligt er net aan. Sommige starten pas als Windows de kaart aanroept, andere ondersteunen bijvoorbeeld Wake on Lan en gaan aan zodra de computer aan gaat.

Ik zou als ik jou was eens een oudere versie driver proberen. Werkt dat niet, dan is je kaart misschien naar de haaien ja. Misschien een linux live cd die je kan helpen. En als je dan toch met een live cd gaat spelen, check dan gelijk je geheugen op alle sloten. Als er op ook maar 1 bank fouten zijn en de andere niet, direct terugbrengen en een nieuwe eisen. Dit valt dan namelijk onder garantie (DOA). Als ze moeilijk gaan doen, dreigen dat je naar de consumentenbond stapt voor deze onterechte weigering van service. Doen ze nog niets, dan stap je er ook naartoen uiteraard ;). Maar normaal gesproken is Alternate wel goed in dat soort dingen (van wat ik heb gehoord dan, mijn eigen ervaring is beroerd).

Commandline FTW