Toon posts:

Logitech X-240: wat voor geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk aan het investeren in mijn IMEDIA MC9520 en vond dat ik nu wel eens nieuwe boxen kon gaan gebruiken zodat ik wat meer geluid had dan mijn Labtechs van 15 euro. Hierom heb ik een Logitech X-240 2.1 set aangeschaft. Hij is uiteraard een stuk luider maar als ik hem op vol zet dan is het geluid toch niet zo mooi meer. Nou heb ik gewoon onboard audio en misschien moet ik maar een geluidskaart gaan aanschaffen.

High Definition Audio subsystem using the Realtek ALC 888 audio codec zit er op mijn standaard moederbord. Gaat een geluidskaart mij helpen of moet ik de boxen terug brengen. Mijn budget voor boxen is 50 euro en dit wil ik ook maximaal in een geluidskaart investeren. Wie weet raad en heeft hier ervaring mee.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26

Pinjataaa

Hit me!

Dat het geluid niet meer mooi is licht eerder aan je boxjes dan aan je geluidskaart. De ALC888 is goed genoeg

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

Tsja ... 50 euro voor boxen is heel weinig. Je zult geen beter geluid krijgen door een andere geluidskaart. Spaar liever door voor goede speakers.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, wat levert een geluidskaart dan wel op?

Verwijderd

Topicstarter
Een losse kaart bedoel ik dan

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 18:47
Dat je de edit-knop moet gebruiken ipv binnen 2 minuten nog een post maken om je topic te kicken.

Maar wat ^ bedoelt is dat je wel degelijk beter geluid kunt krijgen met een betere geluidskaart, maar dat in jouw geval je speakers toch de 'bottleneck' zullen zijn. Eventueel zou je kunnen kijken voor een Creative X-Fi Extreme Music of een Terratec Aureon kaartje, maar ik weet niet of dat nou zoveel beter gaat zijn.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een X230 setje. Ik vond het zo'n brak geluid met de onboard geluidskaart. Al een Creative geluidskaartje eronder helpt enorm. Geen 128 pci of zo maar minstens een live, audigy of een x-fi. Ik zat al te denken om deze set te gaan verkopen en een losse versterker maar met een SB kaartje was het geluid toch wel 20x beter. de tonen komen mooier uit en geluid gaat toch even iets wat harder.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1