ik zit met het volgende probleem.
Bij m'n schoonouders hebben ze in het huis draadloos internet via een speedtouch 500 series. Dat is nog een modemrouter uit de oude doos met een trage en instabiele draadloze verbinding. De modem loopt met regelmaat vast en dan krijg ik na veel gepruts het draadloze gedeelte weer aan het werk.
Om van dit gezeik af te zijn heb ik twee weken geleden een Belkin ADSL modem router aangeschaft. Deze kreeg ik vervolgens niet aan het werk. Dat ligt volgens mij ah volgende:
Heeft iemand er ervaring mee met het aansluiten van ADSLmodem routers?
Ik zit er anders over te denken om een draadloze router aan te sluiten op de modemrouter en om vervolgens het draadloze gedeelte van de speedtouch uit te zetten. Is dit een aan te raden stap of levert dit veel gezeur op bijvoorbeeld bij het openzetten van poorten?
Bij m'n schoonouders hebben ze in het huis draadloos internet via een speedtouch 500 series. Dat is nog een modemrouter uit de oude doos met een trage en instabiele draadloze verbinding. De modem loopt met regelmaat vast en dan krijg ik na veel gepruts het draadloze gedeelte weer aan het werk.
Om van dit gezeik af te zijn heb ik twee weken geleden een Belkin ADSL modem router aangeschaft. Deze kreeg ik vervolgens niet aan het werk. Dat ligt volgens mij ah volgende:
Ik kan de MTU size dan niet hoger dan 1492 instellen. De andere instellingen kan ik wel gewoon instellen. Het lukt me niet om de modem te laten verbinden.Verbindingsgegevens voor planet internet (ADSL)
Indien u gebruik maakt van een ander merk modem dan dient deze met de onderstaande gegevens te worden geconfigureerd:
ATM-instellingen
Beschrijving Waarde
VPI 8
VCI 48
Encapsulation VC-MUX
HDLC framing never
Standaarden
Beschrijving Waarde
Verbindingstype PPPoA (of PPTP-to-PPPoA relay)
PSTN ETSI ETR 328 (ITU-T G 992.1 annex a)
ISDN ETSI TS 101 388
DNS Dynamisch, door server verstrekt
DHCP Lease, door server verstrekt
IP-adres(sen) 1 vast IP-adres
MTU size 1500
Heeft iemand er ervaring mee met het aansluiten van ADSLmodem routers?
Ik zit er anders over te denken om een draadloze router aan te sluiten op de modemrouter en om vervolgens het draadloze gedeelte van de speedtouch uit te zetten. Is dit een aan te raden stap of levert dit veel gezeur op bijvoorbeeld bij het openzetten van poorten?