Computerkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop pc. Mijn eisen zijn eigenlijk heel simpel, hij zal met name gebruikt gaan worden voor internet en word etc. Daarnaast wil ik af en toe een game kunnen spelen (de nieuwe command and conquerer bijvoorbeeld). Ik heb alleen geen idee wat voor processor etc ik hier voor nodig ben, wel wil ik graag 2048 mb geheugen en een videokaart van 256 mb.

Na een tijdje zoeken heb ik drie systemen geselecteerd die ik is aan jullie voor wil leggen:

Systeem 1 Dell Vostro 400 mt
Processor
Intel® Core™2 Duo Processor E6750 (2,66 GHz, 1.333 MHz, 4 MB cache)

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands

Geheugen
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]

Monitor
Dell™ 22-inch zwarte breedbeeldflatpanel (E228WFP) - Europees

Harde schijven
Dual harde schijf van 320 GB, niet-RAID (2 x 160 GB - 7.200 rpm)

Optisch
16x DVD+/-RW-station

Videokaarten
Videokaart - 256 MB nVidia GeForce 8600GT grafische kaart

Prijs: €855,61

Systeem 2 aktie pc Plus (duitse supermarkt)

Processor
AMD Athlon 64 X2 5000+ AM2

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Premium

Geheugen
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]

Monitor
20-inch Samsung breedbeeld monitor 2032 BW

Harde schijven
320 gigabite hardeschijf

Optisch
16x DVD+/-RW-station

Videokaarten
Videokaart - 256 MB nVidia GeForce 8400GS grafische kaart

Accecoires
HP multiprinter F380

Prijs: 799,99

Systeem 3 Compustunt

PC : Special Selection 7
Kast : Midi Tower silver
Moederbord : Foxconn P4M900
Processor : Intel Core 2 Duo E2140
Videokaart : Onboard tot 256mb
Geluidskaart : Onboard 7.1 channel audio
Geheugen : 2048mb DDR2 2x1024
Harde schijf : 250 GB SATA 2
CD/DVD-speler :
CD/DVD-brander : DVD brander Dual Layer
Overige aansluitingen : LAN 10/100 mbit / 1x serieel / 1x parallel / USB2.0 voor en achterzijde / PCI-express slot
Software : drivers meegeleverd, Norton Internet Security

prijs: €349,-

Hier zal dan nog apart windows (Vista home basic, goed genoeg? €80,-), een videokaart (ASUS GeForce 7300 GT 256MB, €51,50) en een beeldscherm (ongeveer €200,- gok ik) bijgekocht moeten worden. Totaal prijs is dus € 680,- De processor kan verder opgevoerd worden naar bijvoorbeeld Intel core 2 duo 4400, al weet ik niet of dit de moeite waard is?

Mijn vraag is nu, voldoen deze systemen aan de eisen die ik heb en zo ja, welke kan ik het beste aanschaffen (als iemand een compleet ander systeem aanbeveeld dan hoor ik dat graag!).

Alvast bedankt voor de hulp :)

Sup

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Bekijk de specificaties en vergelijk deze eerst met elkaar. Bekijk ook wat er meegeleverd wordt en wat je precies nodig hebt. Het Dell systeem heeft de hoogste aanschafsprijs maar heeft ook de snelste processor en videokaart (zie benchmarks). Het tweede systeem heeft een processor die minder krachtig is, een videokaart waar ik de nieuwste Command & Conquer niet mee wil spelen maar wel een HP Multiprinter F380. Het systeem richt zich dus meer richting 'all-round' i.p.v. 'gaming' :).

Verkijk je overigens niet op getallen, '256MB' videokaart zegt helemaal niets. Het gaat ook om de chip die op de kaart zit. Vergeet ook niet dat je MHz'en niet onderling kunt gaan vergelijken, de MHz'en bij een AMD Athlon 64 X2 zijn 'anders' dan bij een Intel Core 2 Duo. Je kunt dus in principe niet zeggen dat je minimaal 'een processor van 2.4GHz nodig hebt'. Afijn, dit wordt ook wel duidelijk in benchmarks.

Echter ga ik hier niet verder op in, het is op GoT namelijk niet de bedoeling om een topic te openen met drie configuraties en te vragen welke de beste is :). Zie daarvoor het CSL Beleid (incl. Howto) :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.