Vervanger voor 6700XL; speciale aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:11
Mijn probleem:
Ik zoek een goede vervanger voor mijn MSI (nVidia GeForce) 6700XL, PCI-E (x16) versie.
Dit is dus eigenlijk een (in opdracht van Medion) overgeclockte, en wellicht aangepaste 6600GT.

Nu zit er een stekker op de videokaart, die loopt naar de Scart, TV-out, RGB, en diverse andere poorten achterop mijn PC-kast. Hieronder even een afbeelding van mijn video kaart:

Afbeeldingslocatie: http://mirror.andrieslouw.nl/MSI_6700XL.jpg

Het betreft dus de witte brede aansluiting (met inkeping), links boven (op de afbeelding dan) van de cooler.

Heeft iemand enig idee hoe deze aansluiting heet, of gedocumenteerd wordt? En op welke mogelijke andere (betere) videokaarten deze aansluiting zich bevind? Ik loop er namelijk nogal op stuk op mijn "zoektocht" naar een vervangende videokaart.

Alvast bedankt!

Specificaties | AndriesLouw.nl

Verwijderd

Ik denk niet dat je zo snel een videokaart vindt met zo'n aansluiting. Deze zijn meestal speciaal gemaakt, op maat dus, voor die Aldi/Lidl PC's. En je hebt zo ongeveer de snelste kaart wat in zo'n PC zit, dus het wordt denk ik gewoon een andere kaart zonder zo'n aansluiting ;).

Succes!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:11
Hartelijk bedankt voor die informatie! Wel jammer, ik gebruik de scart aansluiting namelijk behoorlijk vaak.. Mocht er toch nog iemand met een suggestie komen dan hoor ik dat graag!

Specificaties | AndriesLouw.nl

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 20:58
Dan koop je een videokaart met TV out, dan hoef je alleen een verloopkabeltje van S-video naar scart er bij te kopen. En dat kost je de kop ook niet.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 16:39

Rub3s

+3 , omdat het kan

hmmm ik heb hetzelfde 'probleem' met mijn comp. ik had voor mijn 7900gs een 6610xl die bij men computer van medion zat. nu werkt o.a. mijn scart aansluiting niet meer. tv-in werkt nog wel (dat ik de cabel kan aansluiten op mijn computer en zo tv kan kijken).

ik denk helaas dat buiten de oem kaarten van medion geen bijna kaarten die aansluiting heeft

Verwijderd

dan maak je het passent.
Zoek op google de pin positie en ga er een anderen stekker op solderen.
De scart aansluiting zal wel via s-video uitgang gaan (4pins aansluiting.)
De video in zal ook wel via een vivo aansluiting gaan (s-video 6\8pins aansluiting.)
Zoek het op em soldeer een stekker zodat het past op je nieuwe kaart.
Pagina: 1