Hoi allemaal!
Ik heb een HTPC gebouwd met daar in een XFX 7600GT/256MB kaart.
Dit ding wil echter niet goed werken onder Windows Vista Ultimate 64bit versie:
* TV beeld (S-Video) is slecht
* TV max 25Hz
* Opstarten NVidia control panel duurt ongeveer 5 minuten
* Enz...
Alle drivers geprobeerd, zowel van de XFX site als van de NVidia site maar helaas, niets heeft geholpen. Ook de XFX support site kan me nu niet verder helpen.
Daarom overweeg ik deze kaart te vervangen voor een 'echte' Vista kaart en ben op zoek naar advies.
Mijn HTPC wordt oa gebruikt om TV op te nemen (via Hauppauge kaart) en af te spelen en DVD's af te spelen. Spelletjes worden er bijna niet op gedaan. Als dit wel gebeurt dan zijn het kinderspelletjes.
HTPC specs:
Moederbord: ASUS P5B Premium Vista Edition met de laatste firmware.
Processor: E6750
Geheugen: 4GB
Nu dacht ik zelf aan een van de volgende kaarten:
* Asus VGA Radeon X1650PRO GE/HTD 256 MB, PCI-e 16x
Voor zover ik heb kunnen lezen zijn dit prima kaarten en werken goed onder Vista.
Hier moet ik dan alleen de fan vervangen voor een zalman VF700.
* MSI Videokaart PCI-e Radeon HD2600XT 256MB Silent 2xDVI/HDTV (RX2600PRO-T2D256EZ/D3)
Dit is volgens mij een nieuwere ATI chipset en gelijk met passieve koeling. En gelijk DirectX10.
Zijn er mensen die ervaring met deze kaarten hebben onder Vista 64bit?
En kan er inderdaad een S-Video kabel op worden aangesloten?
Of andere suggesties?
Ik heb een HTPC gebouwd met daar in een XFX 7600GT/256MB kaart.
Dit ding wil echter niet goed werken onder Windows Vista Ultimate 64bit versie:
* TV beeld (S-Video) is slecht
* TV max 25Hz
* Opstarten NVidia control panel duurt ongeveer 5 minuten
* Enz...
Alle drivers geprobeerd, zowel van de XFX site als van de NVidia site maar helaas, niets heeft geholpen. Ook de XFX support site kan me nu niet verder helpen.
Daarom overweeg ik deze kaart te vervangen voor een 'echte' Vista kaart en ben op zoek naar advies.
Mijn HTPC wordt oa gebruikt om TV op te nemen (via Hauppauge kaart) en af te spelen en DVD's af te spelen. Spelletjes worden er bijna niet op gedaan. Als dit wel gebeurt dan zijn het kinderspelletjes.
HTPC specs:
Moederbord: ASUS P5B Premium Vista Edition met de laatste firmware.
Processor: E6750
Geheugen: 4GB
Nu dacht ik zelf aan een van de volgende kaarten:
* Asus VGA Radeon X1650PRO GE/HTD 256 MB, PCI-e 16x
Voor zover ik heb kunnen lezen zijn dit prima kaarten en werken goed onder Vista.
Hier moet ik dan alleen de fan vervangen voor een zalman VF700.
* MSI Videokaart PCI-e Radeon HD2600XT 256MB Silent 2xDVI/HDTV (RX2600PRO-T2D256EZ/D3)
Dit is volgens mij een nieuwere ATI chipset en gelijk met passieve koeling. En gelijk DirectX10.
Zijn er mensen die ervaring met deze kaarten hebben onder Vista 64bit?
En kan er inderdaad een S-Video kabel op worden aangesloten?
Of andere suggesties?
Marrik