[vista] Beveiligings centrum ziet AVG niet

Pagina: 1
Acties:

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

Ik heb een probleem met AVG in combinatie met vista beveiligingscentrum. Het ging allemaal prima, maar sinds een tijdje ziet het beveiligingscentrum niet meer dat AVG geinstalleerd is. AVG werkt nog steeds prima, maar dat ziet windows dus niet. Ik weet niet precies vanaf welke versie AVG het niet meer doet, of welke windows update, omdat dit de pc van mijn ouders is. Ergens in de afgelopen 3 weken is het mis gegaan.

Een ander probleem is dat windows defender uitgeschakeld is in het beveiligingscentrum. En als ik op "aanzetten" klik, dan gaat ie zoeken naar updates, maar blijft vervolgens uitgeschakeld.

Na een tijdje googlen kwam ik iemand tegen met hetzelfde probleem. Hij had zijn probleem opgelost met <winmgmt /salvagerepository>

Maar, na het beveiligingscentrum uit te hebben gezet, en dit te hebben uitgevoerd in administrator mode, bleef het probleem.

Op zich is het niet heel erg, maar ik wil toch weten wat er aan de hand is...

Bedankt!

Verwijderd

Ten eerste: zijn je updates in orde? Lijkt niet ter doende zijnde, maar het kan altijd dat er een patch in de weg ligt die het probleem oplost. Zo had ik gisteren onder Vista na WU geforceerd te laten zoeken ineens een nieuwe driver gevonden die hij niet automatisch installeerde.

AVG werkt hoe dan ook met Vista want ik heb hem zelf ook.

1. Weet je zeker dat het virusshield aanstaat in AVG control center? Foutcondities? Eventvwr.msc :X
2. Heb je geen Tweakprogramma gebruikt? want ik heb extreem beroerde ervaringen met talloze tweakprogramma's onder Vista zoals WEI scores die verdwijnen en een niet werkende activatie link (op te lossen door handmatig SLUI.exe te draaien) of zelfs kritische DLL's die ineens orphaned zijn met als gevolg dat het een en ander is Vista niet meer correct werkt.

Vaak is misconfiguratie van handlers de oorzaak (catalogusbestanden die niet meer kloppen enzo)

Is dat het geval dan raad ik je aan om een in-place repair te doen of een foutrapportage naar Microsoft doen. Als legale gebruiker wordt je dat vanzelf aangeboden en ik zou dat niet nalaten want het is ook voor jouw belang. Voor ons allemaal trouwens.
Een in-place upgrade mag niet de werking van het systeem verstoren en moet deze herstellen.
Wel virusscanner écht disablen en voor de in-place upgrade heb je de originele DVD nodig. Vlited versies moeten geheel opnieuw geïnstalleerd worden??! Risico van de hobbie zal ik maar zeggen.

Dat soort fouten mag je gewoon rapporteren en het is niet zo dat Microsoft ineens heel je PC doorlicht want je verstuurd alleen de foutcode of een rapport, maar dit is zeker een foutconditie van Vista óf AVG.

Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 15:11 ]

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Bedankt voor je reactie.

Het probleem is inmiddels opgelost. Het enige tweaken dat ik gedaan heb was via msconfig wat onnodige programma's uitzetten. (niets dat met AVG te maken had)

Nu was ik net aan het kloten met UAC die ik wilde uitzetten. (voor een totaal ander probleem, ik wilde wat niet helemaal legale software verwijderen, maar heb geen toegang tot de map die verwijderd moet worden, niets werkt, misschien komt hier binnenkort een ander topic over) Na het uitschakelen van de UAC startte windows zonder waarschuwen in een selectieve modus op. Goed, hartverzakking later het probleem gevonden, alle services aangezet, en nu doet hij het prima.

Vervolgend alles weer uitgezet zoals het stond voordat ik begon met het uitschakelen van UAC voor de derde keer opnieuw opgestart, en nu doet alles het weer.

Blijft wazig, maar kennelijk was er inderdaad toch iets uitgeschakeld wat aan moest staan...

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

taz10

Party Animal

ik had dus ook dit probleem in Vista Home Premium
defender wilde niet meer starten en gaf geen update aan en mijn virus programma werd niet meer herkend.

bij mij mocht echter de eerste opmerking wel werken alleen duurde het even en moet je het 3 keer herhalen zoals beschreven.
voor diegenen die ook dit probleem hebben hieronder de uitlg en evt oplossing

Right-click Command Prompt and Run as Administrator. Type the following
command:

winmgmt /verifyrepository

If the system returns "WMI repository is not consistent", run this command:

winmgmt /salvagerepository

The first time you run this it will fail. (It will issue stop commands to
the services causing it to fail. It might take a couple minutes for the
services to shut down). Run the command again. You actually may have to
run it 3 times before it finally runs and completes on its own.

Reboot your system.

hopende hier weer anderen mee geholpen te hebben :D