werkende HD in een andere laptop?

Pagina: 1
Acties:

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021
Gisteren viel mijn scherm ineens dood ... na het geod te hebben bekeken kwam ik tot de conclusie dat mijn backlight stuk is.

NU heb ik twee laptops en vroeg me af of het eigenlijk mogelijk is om die schijf uit de ene laptop
gewoon in de andere te hangen. Nu zijn het beiden Intel machines alleen verschillen ze wel in chipset.

Voordat ik dit probeer en mogelijkerwijs data verloren gaat vraag ik toch maar even aan jullie
of dit mogelijk is.

DANKU!

Thahype

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar misschien is het handiger een extern scherm aan de laptop te hangen?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:31

The Executer

Lekker belangrijk!

Het is mogelijk om de schijf over te plaatsen. In feite zul je geen data verliezen, maar het kan wel wezen dat windows niet goed op wil starten omdat er een andere chipset aanwezig is. De kans is groot dat Windows opnieuw geinstalleerd moet worden.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:24
Waarschijnlijk gaat dit dan niet lukken zonder een format. De laptops hebben waarschijnlijk niet dezelfde hardware waardoor de HDD uit je kapotte laptop niet gaat booten (want: de HDD bevat het OS) vanwege de andere hardwareomgeving. Je zal moeten proberen de HDD op een of andere manier extern aan die andere laptop aan te sluiten of gewoon, zoals hierboven is aangegeven, een extern scherm eraan hangen en zo die HDD leegpompen....

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat kan wel, alleen bestaat de kans dat Windows begint te mekkeren (BSOD's in het ergste geval, of een roep om her-activatie omdat de hardware verschilt).

Als je geen mogelijkheid hebt de HDD intern/extern op een andere pc aan te sluiten, en je gaat 'm overzetten naar die andere laptop, boot dan niet van die HDD, maar gelijk m.b.v. een Linux Live CD (zoals bijv. Knoppix, http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html), en zet dan de bestanden over naar een USB drive.

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 29-09-2007 12:16 ]

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021
ja dat is het dus . ik heb geen mogelijkheid het extern eraan te hangen dus het zal echt of moeten lopen met eventuele hardware changes noticed en daarna installatie van drivers of gewoon nieuwe laptop heehheheehe

de ene is namelijk prive en de andere zakelijk ....

ik ga het wel gewoon proberen en kijken of het werkt. zoniet dan gaat er in ieder geval geen dataverlopen en kan altijd nog met externe scherm alles bedienen en de data overpompen op dadelijk de nieuwe laptop .

tnx!

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:24
Een nieuwe laptop kopen is zowieso niet nodig.

1) Data veilig stellen op een andere laptop / PC / HDD (via bijvoorbeeld een Netwerk en een extra scherm)
2) Nieuwe HDD in de laptop
3) Windows opnieuw installeren op je nieuwe HDD in je 'ouwe' laptop
4) Klaar :)

Ik zie nergens een nieuwe laptop voorbij komen!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 19:54
Nee, maar met een nieuwe HDD ga je je backlight niet repareren :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt om je data te redden ook een 2,5"--> 3,5" converter halen hoor, dan kun je hem op een normale IDE poort aansluiten.
Pagina: 1