meer dan 4 COM poorten onder DOS

Pagina: 1
Acties:

• asimonse
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03-2025
We zijn met een probleem aan het oplossen. De uitdagingen van MS DOS.... We kunnen niet over naar Windows, omdat we te maken hebben met sourcecode die onder Pascal 7 is geschreven en we geen tijd hebben om het te herschrijven.

We proberen meer dan 4 COM poorten onder DOS aan te sturen vanuit Turbo Pascal 7.0.

Wie heeft de kennis om meer dan 4 COM poorten onder DOS te configureren? De PCI kaartjes zijn reeds aanwezig

Wie heeft de kennis en ervaring om vervolgens deze vanuit PASCAL 7 (of andere versie) aan te sturen?

Je zou ons een grote dienst bewijzen als jij (misschien als DOS fossiel) hier nog een antwoord op weet!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> WOS :)

• MoNo79
  • Laatst online: 18-02 02:06
WOS lijkt me overbodig in dit geval, kan veel simperer

De compoorten die standaard op het moederbord zitten kun je configureren in je bios. Mocht je ook 2 (of meer) insteek kaarten hebben zitten er jumpers waar je de adressen en IRQs kan instellen.

Mischien kun je wat meer infomatie geven over welke hardware je praat, dan kan ik je meer infomatie geven. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MoNo79 op 29-09-2007 11:50 ]

• asimonse
Het probleem is dat MS DOS niet meer dan 4 compoorten accepteerd. Je kan dit niet configureren.... of wel?

We krijgen de PCI seriele kaartjes (middels de meegeleverde drivers, http://www.lavalink.com/) wel aan de praat onder DOS, maar niet meer dan 4 poorten.

• blaataaps
  • Niet online
Freedos of iets dergelijks geen optie?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
http://www.support.lavalink.com/index.php?id=794

Ik zou zeggen, gooi er een OS op dat goed met DOS-apps overweg kan, Windows 98 ofzo.

• asimonse
Is absoluut iets voor te zeggen. Voor alsnog ben ik benieuwd naar iemand z'n ervaring op het gebied van meerdere (meer dan 4) COM poorten onder DOS.

We weten dat de applicatie volledig functioneerd onder DOS. Vandaar dat we niet snel willen overstappen op een andere OS, die misschien wel DOS ondersteund, maar het is altijd de vraag wat je er weer voor terug krijgt.

We proberen een operationele omgeving weer "live" te krijgen. Vandaar dat we alle hindernissen willen voorkomen.
Pagina: 1