Ik draai Ubuntu Feisty en kom een vreemd probleem tegen wanneer ik een bepaalde (gebrande) CD in mijn laptop steek. Het hele filesystem op de CD is van de user en group 501. De rechten van alle bestanden staan op 700 waardoor ik ze als user of root niet kan lezen. Ik heb al eerder gebrande cd's gelezen en dat ging altijd prima.
Ik heb geprobeerd /etc/fstab een beetje aan te passen door uid=0,gid=0 toe te voegen
En als ik "mount -l | grep scd0" uitvoer krijg ik het volgende te zien:
Ik kan natuurlijk een user met de uid 501 aanmaken, maar dat is naar mijn idee niet de juiste oplossing. Het moet niet nodig zijn om een extra user aan te maken om een cd te kunnen lezen.
Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?
edit:
Zou iemand de titel aan willen passen in: "Rechten CD-ROM op UID 501? Beetje verwarrend zo...
Tanks!
Ik heb geprobeerd /etc/fstab een beetje aan te passen door uid=0,gid=0 toe te voegen
code:
1
| /dev/scd0 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,uid=0,gid=0 0 0 |
En als ik "mount -l | grep scd0" uitvoer krijg ik het volgende te zien:
code:
1
| /dev/scd0 on /media/cdrom0 type iso9660 (ro,noexec,nosuid,nodev,uid=0,gid=0,user=sjoerd) [MINDSTORMS NXT] |
Ik kan natuurlijk een user met de uid 501 aanmaken, maar dat is naar mijn idee niet de juiste oplossing. Het moet niet nodig zijn om een extra user aan te maken om een cd te kunnen lezen.
Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?
edit:
Zou iemand de titel aan willen passen in: "Rechten CD-ROM op UID 501? Beetje verwarrend zo...
Tanks!
[ Voor 5% gewijzigd door Mitrilvich op 29-09-2007 11:56 ]