[TB/MUIS] advies m.b.t. nieuw setje c.q. los

Pagina: 1
Acties:

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb hier momenteel een logitech MX700 ,oudje inmiddels maar deed het tot voor kort prima, en een logitech Internet Navigator (SE)

aangezien ik zeeer tevreden ben met mijn MX700 , maar deze nu echt aan vervanging toe is (klikt soms dubbel, soms helemaal niet, soms herkent hij niet dat ik de muisknop nog ingedrukt heb. iritatie alom met spellen en standaard klik en sleep werk)
Toetsenbord doet het opzich nog prima..

nu ben ik, omdat ik eigenlijk ook een draadloos toetsenbord wil, op zoek gegaan naar een leuk desktop setje.
ik kwam vervolgens uit op de MX5000, omdat deze een lader heeft en ook nog wordt ondersteund in vista.
ik lees hier op het forum echter dat er veel mensen zijn met verbindings problemen en connecties die continue wegvallen.
in dat opzicht lijkt mij het dan geen goede keuze.
alleen is het wel vervelend aangezien ik een aantal eisen heb waar maar een beperkt aantal setjes c.q. losse muizen/toetsenborden aan kunnen voldoen:
muis:
1) draadloos
2) oplaadbaar met een oplaadstation
3) logitech (gebruik muizen van hun al meer dan 10 jaar en ben tot nu toe altijd tevreden geweest erover.)

toetsenbord:
niet echt eisen, ik zou het wel prettig vinden als:
1) hij draadloos is.
2) een 'normale' layout (zie de layout van de internet navigator). het gaat mij daar vooral om het blokje toetsen boven de pijltjestoetsen, die worden meestal helemaal omgegooid
3) logitech (ja alweer, en ook alweer om dezelfde reden)

qua setjes zou ik eigenlijk alleen de MX5000 intressant vinden (of 3200, maar ja geen vista ondersteuning, beetje zonde van mijn geld dan )

los zouden de G15 en de MX revolution redelijk in de buurt komen...
nu is mijn vraag dus:
weet iemand of de MX5000 echt zo slecht is of dat ik hier alleen de slechte ervaringen met het product lees?
of kan ik beter voor een losse muis + los toetsenbord gaan ? (waardoor ik iets meer geld kan steken in muis doordat ik toetsenbord niet direct hoef te vervangen)

de product reviews helpen mij ook niet echt op weg een duidelijke keus te maken...

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
schopje..