Toon posts:

Sharepoint 2007 NAT / FQDN Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier een Sharepoint Server in het interne netwerk. Het interne netwerk draait onder een .local domein. Nu is het zo dat ik de sharepoint server ook van buitenaf bereikbaar wil maken. Dit onder de volgende namen:

http://publiekip:portnummer
of
http://sharepoint.homeip.net:portnummer (dit is een dynamic dns naam, dus geen domein van mij)

De betreffende poort is doorgenat en zodra ik extern probeer in de loggen krijg ik een login scherm. Echter na het voorzien van de juiste credentials krijg ik de standaard IE7 melding dat de pagina niet geladen kan worden.

Intern werkt alles als een zonnetje.

Iemand enig idee?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Je moet poortnummer dat je aan de buitenkant toegewezen hebt ook in IIS instellen als TCP port. Dit kan je doen bij de properties van de website.

Verwijderd

Topicstarter
Port nummers staan prima. Ik krijg immers het inlogscherm.

Ik denk dat het probleem in de Host Header Value. Ik zou alleen niet goed weten waarop in deze in moet stellen.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Poort nummers staan prima? Dat vertel je niet in je startpost? Uit mijn ervaring weet ik echter dat je het login scherm wel krijgt alleen niet de content. Dit is hetzelfde verhaal met Exchange Webmail, moet je ook de TCP port toevoegen in IIS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TCP poort... laten we zeggen 15000 doorgenat naar het interne IP van de IIS server ook poort 15000. Daarna heb ik onder de website settings port 15000 ingesteld als de port waarop de website draait.

Das toch alles wat moet gebeuren?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: heb je wel de Internet- ipv. (alleen) de LAN-versie van MOSS? Ik weet erlijk gezegd niet zeker of er wel enige technische verschillen zijn, maar die wil je hoe dan ook hebben voor de BSA langs komt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de standaard versie van MSDN.

Het is puur voor studie dus dat zal wel meevallen :)
Pagina: 1