Toon posts:

raid0 faalt op P5w DH deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar dagen uitvallers op mijn PC, maar deze ochtend viel eerst 1 van mijn raptors (150GB) uit. De PC boote dan wel nog en de 2 partities waren normaal. Echter na wat data proberen te kopiereren kreeg ik weer een BSOD en nu vind hij niets meer.

Er hangen 4 SATA schijven aan de intel

0 150 raptor
1 External disk (de hangt aan de sata conector boven de PCIx kaart) 200gig maxtor
2 150 raptor
3 samsung 500 gig

Er staan 2 partities op de raptors, 1 met windows en de andere met wat data (waarvan ik wat niet gebackuped heb)

Beide partities staan nu in het rood bij het statusscherm tijdens het booten. Ook staan nu de 2 raptors bij de HD's in het rood. Eerst was het enkel de eerste schijf (schijf 0 dus) waar er stond error occured (0,1). Die melding staat nu bij de 2de schijf terwijl de eerste nu een "Offline Member" is.

Het loskoppelen van de andere HD's maakt geen verschil. Het is dus zeker geen losse kabel. Ook vind ik het raar dat eerst 1 schijf en dan de 2de uitviel. Vraag is nu, zijn het de schijven of is het het moederbord...

Verwijderd

Spinnen de schijven wel op? Even kast losmaken en controleren. Zie je de schijven als je ze aan een ander systeem hangt? Heb je de voltages van je voeding gemeten met een multimeter?

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
Ik heb bijna hetzelfde probleem op mijn P5WD2. Heb een RAID opstelling van twee IBM 160GB'jes, en twee Samsung 500GB'jes erbij gekocht. Nu blijkt dat de RAID op zichzelf wel draait, maar zodra ik een Samsung aansluit en wat ga kopieren, dan hapert windows, en soms een BSOD. Vervolgens een boot, en dan kan de BIOS opeens niet meer met de Samsungs omgaan (blijft steken als het de 'SMART' gegevens wil ophalen).

Het is zo'n vaag probleem dat je niet zo snel geneigd bent om een topic te openen, omdat je het niet zo goed kan omschrijven. Dingen zoals kabels/kapotte hdd zijn standaard dingen waar je aan denkt, alleen is dat niet het geval.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 15:55
Goeie drivers erop?? Heb zelf met een AM2 systeem aan de hand gehad dat een SATA wel werkte, maar niet goed. Toen nieuwe drivers geinstalleerd en weg probleem.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
Nonkel pleuris: die externe hdd, zit die aan je Silicon controller vast? Of aan je intel?