Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista hp 64] administrator mag op 1 partite niks doen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Gaat om een harddisk, meerdere partities, en dan wat ik mag doen aangaande bijv. chkdsk.
Ik heb op mijn pc 1 account, 1 administrator en dat ben ik zelf.
Alles kan ik doen, op alle partities, in windows. Er staan mappen gedeeld die ook veranderd kunnen worden over het netwerkje van 3 pc's e.d..

Klik ik op eigenschappen van de disks, dan staan die m.i. ook nogal open, voor iedereen, mijn naam \pc\naam is administrator met alle rechten staat er sowieso.

Nu wil ik echter via uitvoeren en CMD opdracht vanaf 'DOS' de schijf checken met
chkdsk e:\ en dan krijg ik retour:
"Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent.
U dient dit hulpprogramma met benodigde bevoegdheden uit te voeren." dit gaat op voor elke partitie.
Ik kon niets vinden over rechten toekennen ergens zodat ik onder 'dos' gewoon chkdsk kan doen op mijn partities als admin zijnde notabene!
Ik wil de schijf chkdsk-en omdat alle partities worden geindexeerd door google desktop search, maar die op 1 partitie blijft hangen en in een loop gaat, bij de andere partities is dit niet.
Alle partities zijn 40 a 80 gb ntfs.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Waarom onder DOS ? Waarom niet onder Windows ? Niet dat ik echt veel weet hierover...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
start zoeken, tik cmd... start deze niet! maar doe rechtermuisknop en dan 'uitvoeren als administrator'

welke bij windows vista en welkom bij UAC :z

A wise man's life is based around fuck you

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb dit ook een keer gehad bij een PC.
Uiteindelijk is het me gelukt toegang te krijgen, maar ik weet niet meer precies hoe...

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Powershell schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:04:
start zoeken, tik cmd... start deze niet! maar doe rechtermuisknop en dan 'uitvoeren als administrator'
Ok thanx, dat is m ! :)

Als je cmd tikt komt ie ook in het tekstvak/lijst er boven.
DIE klik je met R muisknop, openen als administrator en voila, ook de 'dos' opdrachten kunnen gedaan worden.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
notsonewbie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:45:
[...]

Ok thanx, dat is m ! :)

Als je cmd tikt komt ie ook in het tekstvak/lijst er boven.
DIE klik je met R muisknop, openen als administrator en voila, ook de 'dos' opdrachten kunnen gedaan worden.
er zit geen dos meer in vista. (ook niet in windows 2000 of xp overigens) dat is een cmd shell

dos is heel wat anders

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1