Toon posts:

overklokken p35-ds3r + e2160 wat gaat er fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe p35ds3r en een e2160 en probeer deze te overklokken.

maar wat ik ook probeer het lukt me niet om de bussnelheid omhoog te krijgen van 200 naar 201 -400 niet eens 1 hertzje.

de mutiplier kan ik wel aanpassen maar in het bios staat wel 400 maar als ik cpuz gebruik dan laat die weer zien dat de bussnelheid 200 is.

komt iemand dit bekend voor? iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Decca

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heb je het terugschakelen in snelheid in idle wel uitgezet in je Bios (weet de exacte naam ff niet, maar google vast wel)

Speedstep..

[ Voor 6% gewijzigd door sjolmers op 29-09-2007 08:36 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
ja, de eist en de c1e staan alllemaal uit

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 08:30:
ik heb een nieuwe p35ds3r en een e2160 en probeer deze te overklokken.

maar wat ik ook probeer het lukt me niet om de bussnelheid omhoog te krijgen van 200 naar 201 -400 niet eens 1 hertzje.

de mutiplier kan ik wel aanpassen maar in het bios staat wel 400 maar als ik cpuz gebruik dan laat die weer zien dat de bussnelheid 200 is.
For starters, bus is inderdaad 200Mhz bij jouw proc (800Mhz, quad-pumped). Maar wat zie ik hier?

http://www.hardware.info/...product/Gigabyte_P35DS3R/

"PCI klokfrequentie instelbaar" met een minteken erachter. Zou wel raar zijn als je die niet kunt locken (of is ie altijd gelocked? kan ook, natuurlijk). Maar goed, 1Mhz-je extra zou toch moeten kunnen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Als je naar intelligent tweaker gaat, moet je FSB en PCI op manual zetten, stel FSB in op 222 en PCI op 100. De geheugen timings moet je op Auto laten staan (ik weet, die ds3r doet er heel raar mee maar hij boot gewoon het meest stabiel met auto). Daarna in health de C1E en EIST uitzetten.
F10 en als hij boot zit je op 2Ghz.
Overigens raad ik je hierna aan om eerst weer 9x200 te draaien maar het laagste voltage uit te zoeken waar hij boot en in windows komt. Bij mij is dat 1,0625V in bios maar dat is niet altijd, dus ik run nu standaard 1,075V @ 9x200 voor laagste temperatuur. Jij kan zo misschien onder de stock voltage met een overclock gaan (ik haalde bijv. 9x300 op 1,2875 wat een heel nette oc is voor 24/7, alleen is mijn IHS krom dus toch te hoge temps).

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:36:
Als je naar intelligent tweaker gaat, moet je FSB en PCI op manual zetten, stel FSB in op 222 en PCI op 100. De geheugen timings moet je op Auto laten staan (ik weet, die ds3r doet er heel raar mee maar hij boot gewoon het meest stabiel met auto). Daarna in health de C1E en EIST uitzetten.
Overigens raad ik je hierna aan om eerst weer 9x200 te draaien maar het laagste voltage uit te zoeken waar hij boot en in windows komt. Bij mij is dat 1,0625V in bios maar dat is niet altijd, dus ik run nu standaard 1,075V @ 9x200 voor laagste temperatuur. Jij kan zo misschien onder de stock voltage met een overclock gaan (ik haalde bijv. 9x300 op 1,2875 wat een heel nette oc is voor 24/7, alleen is mijn IHS krom dus toch te hoge temps).
Ehh pci op 100MHz 8)7 . Je moet je pci-e op 100MHz zetten, en je moederbord lockt de pci dan automatisch op 33.33MHz

En temps zijn niet echt boeiend, zolang je maar op een warme dag (30C buiten) onder de 75C stressed(Tjunction) zit is er niks aan de hand.

@TS, lijkt me gewoon ergens een foute instelling.

Verwijderd

Sorry, -e'tje vergeten. Sowieso is er standaard geen optie om de pci te instellen in een ds3r.

Over die temps, ik kwam tot 76 graden volgens TAT op 3ghz dus ja, ze zijn wel boeiend :P Kromme IHS doet al je OC dromen vergaan :( Overigens is de maximale temp volgens Intel 72 graden ofzo dacht ik voor e2160.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:52:
Sorry, -e'tje vergeten. Sowieso is er standaard geen optie om de pci te instellen in een ds3r.

Over die temps, ik kwam tot 76 graden volgens TAT op 3ghz dus ja, ze zijn wel boeiend :P Kromme IHS doet al je OC dromen vergaan :( Overigens is de maximale temp volgens Intel 72 graden ofzo dacht ik voor e2160.
De max Tcase is 61 graden celcius volgens intel. Alleen iedereen hier heeft het over zijn max tjunction, (coretemp/tat etc). En als je dan coretemp opent, zie je Tjunction 85/100graden staan, afhankelijk van je processor. Dus zolang je onder de 75 graden zit, zit je echt prima echt niks om je druk over te maken.

En als je een kromme ihs hebt gewoon gaan lappen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles wat hier is genoemd geprobeerd, maar niks /= hij blijft stug op 200 lopen.

er zit ook een tool bij het moederbord dat heet easy tune 5 en zou ook die bus moeten kunnen overklokken maar zelf die lukt dat niet, die springt ook iedere keer terug naar 200.

Verwijderd

Kan je even precies vertellen dan wat er gebeurt?
Als je op F10 drukt na het instellen van de FSB, gaat hij dan meteen booten, of gaat hij eerst 2 x uit en dan weer? Kan je met een hoger ingestelde FSB direct in windows?

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat eerst 2x uit, dus de pc staat uit en gaat dan automatisch weer aan, ik heb nog noooit met een hogere fsb in windows gezeten. als ik met cpu-z kijk staat hij iedere keer weer op 200

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 15:06 ]

Verwijderd

Als hij twee keer uit gaat betekent dat dat je overclock niet is gelukt en dan schakelt hij terug naar standaard waardes.

Wat voor geheugen heb je?

Wat je kunt doen is alle bios settings eerst resetten en dan opnieuw proberen. Blijkbaar heb je iets veranderd waardoor hij niet kan opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik dat proberen. geheugen is corsair twin2x 2Gb DDR2 matched memory pair

Verwijderd

2x2 of 2x1? En het is ook van belang om te weten wat voor geheugen, > dus PC5300/PC6400 etc.?

Verwijderd

Topicstarter
2x1Gig 6400

Verwijderd

Topicstarter

dit doe ik precies nadat is het bios de optimized values heb geladen, maar als ik dan f10 herstart dan knalt hij uit en start daarna opnieuw open gaat naar windows en met cpuz zie ik dan weer gewoon fsb op 200

Verwijderd

Probeer hetzelfde weer, maar zet je geheugen multiplier op 2.00 ipv auto, waardoor hij op 444 zou moeten komen te staan.
Als het weer niet lukt, zet eventjes voor korte tijd +0.2V op je geheugen.

Als dat ook niet lukt zou ik het echt niet weten.
Pagina: 1